torsdag 24 januari 2008

Hylla den som hyllas bör

Martin och jag är två riktigt sportfantaster, vi planerar våra semesterresor efter olika matcher här borta, tar semester 3 veckor för att ligga hemma i soffan och kolla på OS med mera. Min favoritsport har alltid varit och kommer alltid att vara handboll. Tänk då att befinna sig i ett land som inte ens vet vad handboll är när EM pågår förfullt i Norge... man kunde ju varit på plats... katastrof!

Därav detta blogginlägg, vi vill helt enkelt hylla vår vän i Svedala, g p j m! Han har av ren snällhet och omtänksamhet erbjudit sig att göra matcherna tillgängliga för oss på andra sidan jordklotet! Och som han gör det!

Här följer ett utdrag från ett mejl han skickade till oss strax innan första matchen efter att vi provat överföringen med Sportnytt:

Säg att morgondagens match som börjar 20:30 och tar 108 minuter (nio gånger dagens Sportnytt). Då blir hålltiderna:

22:18 kopering av digital-tv-mottagarfil till PC.
22:45 demultiplex av digital-tv-fil till elementärströmmar.
23:15 Start av Dr DivX för komprimering till MPEG4. (Inget problem, går sällan och lägger mig före midnatt)
03:00 Dr DivX är klar, g p j m sussar
06:30 g p j m vaken, g p j m tar med filerna till jobbet!
10:00 CET: filerna tillgängliga, dvs 4am EST

Är det inte underbart? Nu har vi kikat på samtliga Sveriges matcher denna vecka, dessutom live! I princip... Vi kollar på matcherna med samma starttid som ni fast 6 timmar efter såklart.

Tack g p j m!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan meddela att samma service utfördes på själva julafton när jag själv bodde i NY och ville ha lite svensk jultradition. Kl 15 var det bara att dra igång det årets version av Kalle!

1000 tack igen Gunnar!
/V

Anonym sa...

Tänk att jag är barnsligt förtjust i att få sådana här uppdrag. Själva arbetet är kul men framförallt att kunna få ge något tillbaka till systrarna och kollegerna som är så otroligt snälla och omtänksamma. Och hur många skivor från amazon.com till mig med care of till er har ni inte fått ta hand om under de gångna åren? Hur ska jag klara mig när Jess och Marta flyttar hem?

Nöjet är helt på min sida!
g p j m

Anonym sa...

Oops. Missade att det var en norgematch idag. Sorry! Hursomhelst så vann di svenske i en andra förlängning med två mål. Sverige klart för OS och VM! Och vilket lag! Grymt många unga!

g p j m