söndag 13 januari 2008

Lördag full av sport!

Igår hade vi en slappardag på värsta lyxmannen-vis, inte för att Martin brukar slappa här borta men alla ni som känner honom vet att ingen är så bra på att slappa som han. När det är rast-vila så är det, då ligger man i soffan och gör ingenting annat. Jag är kanske raka motsatsen, alldeles för rastlös för att kunna ligga still. Men igår, efter en tung jobbarperiod, så var jag helt slut!

Efter att ha tagit en rejäl sovmorgon (kom ju hem sent efter fotbollen) så var det tv:n som gällde. Jag lyckades få in en löparrunda i Central Park, Martin hängde med och promenerade, men detta var också det enda ansträngande vi gjorde igår.

När vi kom hem igen så började festen, Arsenal-Birmingham var först ut. Sedan fortsatte det med United-Newcastle och Catania-Juventus. När dagens soccer-matcher var avklarade fortsatte vi med amerikansk fotboll, Green Bay Packers slog ut Seattle Seahawks och New England Patriots slog ut Jacksonville Jaguars, det är slutspel i NFL nu. Vi hann också med att kolla in delar av Rangers- Montreal Canadian mellan fotbollsmatcherna. Kan en lördag bli bättre???

Dagen idag kommer förmodligen att se ut något liknande med undantaget att Martin har lovat Tyler (hans kompis) att vi ska hänga med på en promenad i Brooklyn.

Jessica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är lovande när 'världens slappardag' innehåller en löparrunda!
Det känns ju helt plötsligt legitimt att slappa. Slappa på, ni kommer bli vältränade

/V

Anonym sa...

Jotack jag känner mig jäkligt vältränad just nu...