fredag 4 januari 2008

Världens bästa kompis

Som en replik på det tidigare inlägget och en kommentar till det kommer ett nytt inlägg ;)

Att vara barnvakt åt småttingar är ju i princip bara att se till att de inte slår ihjäl sig. Men när de blir lite äldre vill man de ska tycka att barnvakten är grym. Att de alltid vill komma och hänga hos en.

När jag var liten älskade jag mer än nåt annat att få komma till min kusin Håkan i Malung. Han är jägare så han hade alltid gevär man kunde titta på. Man fick alltid massa chips och hans dåvarande sambo Mona hade alltid jumbopåsar med ostbågar hemma. Man fick se på tv-program och filmer som man aldrig fick se hemma.
Kommer ihåg att jag fick titta på tv-serien V hemma hos han. Det måste varit 85-86 någon gång. Den var skitläskig men vilken grej att få se den! Vi var alltid ute och jagade, fiskade eller bara åkte spark.
Samma var det med hans bror Magnus i Persberg. Han hade moppe som man fick åka med på. Vi kunde åka i flera timmar. Han berättade också de bästa historier jag någonsin hört. Han fixade alltid fotbollsmatcher, tennisturneringar och skattjakter. Man ville alltid åka dit och hänga.

En sån barnvakt ska jag bli. Skitsamma om ungarna får se lite läskiga filmer, vad ska hända liksom? =)

Jag har haft Rasmus Karlsson hos mig ett par vändor i Stockholm. Då var han kanske 10-11. Rasmus är min gudson Carls äldre bror. Hans mamma Maria är Fredrik Karlssons syster. Hon jobbar på Q8 i Köping. Ni har säkert träffat henne.
När Rasmus kom och hängde i Stockholm fick han inte spela Counter-Strike hemma så självklart spelade vi tills ögonen blödde. Vi gick t.o.m. med på internet-café och spelade fast solen sken. Vi käkade pizza, chips, popcorn och allt möjligt godis. Såklart tittade vi på barnförbjudna filmer. Senast såg vi The Hills ave Eyes som inte riktigt lämpar sig för barn men Rasmus tyckte den var grym och jag också.
Jag försökte få han att pröva lite rödtjut men det ville han faktiskt inte. Det får väl bli nästa gång. Då ska vi prova snus, rödtjut och kanske snacka lite blommor och bin.

Påslakanet som finns på bild nedan är en julklapp jag fick av Famlijen Karlsson nu till jul.
Den bästa julklappen.
Jag saknar er!


Bästa julklappen.


William, Marta, Calle och Rasmus grillar korv.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa MIC!

/P

Anonym sa...

Vi gillar dig fast man blir lite orolig över vad du och Rasmus har för er när ni träffas.Kanske bra att det är långt till New York.
Kram från gamlingarna på Mårdstigen.

Anonym sa...

Kerstin, allt jag gör är för Rasmus bästa. Lika bra han lär sig så tidigt som möjligt! =)
Tack för julklapparna!
/ Marta och Jessica

Anonym sa...

Det är så man blir rörd
/V

Ps. Nu förstår jag vart jaktintresset kommer ifrån!

Anonym sa...

Du är ett levande bevis på att lite fri uppfostran inte skadar nämnvärt! Skicka i glinen lite godis och ge dom en häftig film och sen kan dom leka lite med studsaren och vips så blir det bra ungdomar, det är inte konstigare än så! Hoppas allt är bra och god fortsättning.
Hälsar Håkan!

Anonym sa...

Du har helt rätt Håkan!
Kul att höra från dig. Tack för julkortet!
/ Martin