lördag 12 januari 2008

Team Sweden - first game

Igår kväll spelades första matchen i den inomhusserie som Marta och hans lag är anmälda till. Har varit rejält förkyld i veckan så egentligen borde jag inte spelat men idag känns det faktistk betydligt bättre.
Per Elofsson sa ju alltid att man kunde träna bort en förkylning så jag kör på det. Ok att han fick sluta i förtid för hans kropp bröt ihop men ändå...

Matchen började först 23.00 så jag, Jess och Hans käkade lite hos oss innan vi begav oss till Chelsea Piers där matchen gick av stapeln.

Vi torskade en risig match 10-9 efter att ha legat under stort i halvtid. Blev en rätt ful match med massor av utvisningar och ett par skador. Jag sänkte deras målvakt så han fick kliva av med en bruten tå. Rätt åt han!
Blev sen utvisad med 10 sekunder kvar. Dålig förlorare? Absolut inte, tomtedomare!

Jessicas arbetskompis som flyttade över nu i veckan och ska stanna ett år var också med. Han var överlägset bäst denna kväll och alla var tacksamma för att Team Sweden var med, det hade blivit betydligt större siffor annars.


Marta helt slut efter matchen.


Hans Grobecker, Jess nya arbetskamrat på denna sida atlanten. Hasse är föredetta tennisproffs och har åkt runt på touren och lirat. Han ska nog få smaka på Martas forehand vad det lider.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du inget kort att vifta med till tomtedommaren?
/V

Anonym sa...

Självklart fick domaren sina fiskar varma.
Förstsa gången jag skällde ut nån på engelska.
"Are we on the same pitch?"
"you´re a fucking joke!"
Det var väl det som jag fick ur mig =)
/ M

Anonym sa...

Hej. kul att läsa att du spelar med med tuffa tag. Du hade varit med i laget om du visat de talangerna tidigare.
/ Lagerbäck

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Jag skulle nog vinna!

//P

emmajenny sa...

Hej på er alla därborta,
Ta det lite lugnt på planen. Tänk efter före (innan du pratar)på plan! Du ska nog ta det lite lugnt med löpning så att du blir kvitt din förkylning. Du äter väl mycket grönsaker och frukt.
Vi har tjejhelg i Västerås och var på SPA hela dagen igår - skönt. På kvällen var vi hos Maria. Ha nu så trevligt när ni åker iväg. Kör försiktigt. mamsen

Anonym sa...

Tack för de värmande orden Lagerbäck! Jag tror ändå jag passar, tycker ni spelas tråkig fotboll !

/ M

Anonym sa...

Nu ska vi snart åka till Idrottsgalan. Vi tänkte nominera dej till årets nykomling i amerikansk korpfotboll. Vid tacktalet säger vi väl att du tackar pappsen och övriga familjen som stöttat dej genom åren.
P o J