onsdag 13 februari 2008

Basketdrottningen

I tisdags efter jobbet var jag, Martin och Jörgen hembjudna till Hasse. På programmet stod viktlyftning på hans gym, basketspelande och sedan mat. Trevlig initiativ av Hasse måste jag säga även om maten bestod av klassiska ungkarlsköttbullar med makaroner!

Styrketräningen blev inte långvarig då vi var tvugna att passa på när basketplanen blev ledig. Efter lite uppvärmning och sedan vi insett att det inte alls är så lätt att få bollen i korgen som det ser ut på tv så styrde jag upp en tävling. Man skulle skjuta från förvalda positioner och när man satt bollen fick man vandra vidare till nästa punkt. Det gäller alltså att först ta sig igenom alla positioner, totalt sex stycken.

Vi körde sten-sax-påse för att bestämma vem som skulle börja skjuta och redan där kände jag att det kommer att bli en bra kväll. Jag var alltså först ut och började med att sätta skottet, de andra kom efter men sedan gick det lite trögare för mig och jag blev omkörd av både Hasse och Martin. Men på näst sista positionen skärpte jag till mig och passerade åter Martin så Hasse och jag var på sista stationen samtidigt. Detta briljanta skott av mig hävdade de tre herrarna senare att ingen hade sett gå i. Kanske var det för att jag sköt så perfekt, så ljudlöst? Annars var det bara gammalt vanligt skitsnack av de dåliga förlorarna!

Avslutningsskottet var från trepoängslinjen och det var här jag avgjorde. Både Martin och Hasse hade också tagit sig hit men det var alltså jag som först fick i skottet. Rätt skönt att sätta dem på plats måste jag säga. Men maken till dåliga förlorare har sällan skådats!! Har hela dagen idag fått höra att de verkligen inte såg mitt näst sista skott gå i... typiskt karlar

Ni kanske undrar hur det gick för Jörgen... han var bättre på uppvärmningen kan jag säga :)

/Jessica

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Jessica!
Jag visste väl att du kunde sätta grabbarna på plats :)
/J

Anonym sa...

Strålande!
/V

Anonym sa...

Du lyxmannen, är det så att du har fullt upp med att inreda lägenheten i alla-hjärtansdag-tema innan Jess kommer hem? Eller varför ingen kommentar till basketdrottningens inlägg?!
/V

Anonym sa...

Tror inte en sekund på att Marta skulle vara en dålig förlorare... Han fick ju så mycke träning på det under sin tid i KFF....:-)/K-ör

Anonym sa...

Det kommer inga kommentarer för att jag inte har nåt att tillägga.
Ingen såg Jess näst sista skott. Har inget mer att tillägga i saken.
Kungsör, har aldrig torskat mot vare sig Kungsör eller IF Rune under hela min karriär!

Anonym sa...

Tänk på att Jörgen börjar bli lite till åren. Så han orkar bara med uppvämningen :-)

Jessica fuskade säkert som vanligt. Desamma gäller Marta!

/Erik

Anonym sa...

Zzzzzzz....med tanke på att du skriver de ggr du vunnit nåt, tyder bara på att det inte händer så ofta (2:a inlägget på 6mån)

//P

Anonym sa...

P, de vill inte tävla mot mig för att jag är så överlägsen!!!!

Anonym sa...

Damen har förstås en fördel. Hon har tränat strafflobbar i handboll och har därmed tekniken i ryggraden. Ni andra har ju spelat fotboll under alla år och har väl dömts för hands när ni har försökt ta till samma knep.

Det är fascinerande med herrarnas volatila minne. Hade ni kopplat bort hjärnorna för att på så sätt öka träffsäkerheten?

g p j m
som känner sig tvungen att ta sina kolleger i försvar.

Anonym sa...

Oops .Sina *kvinnliga* kolleger i försvar ska det förstås vara.

g p j m