tisdag 12 februari 2008

Bicykleta-casting

Idag var en stor dag för Marta. Var på min första casting någonsin. Fick ett mail igår från den kille som har hand om det fotbollslag jag spelar i.

Panasonic will be conducting a still photography advertising shoot and are looking for very professional looking soccer players that are division 1, or at least have this look (whatever that is!??). Should be really fun. Goalies welcome too. Casting will be from 10am-3pm this Tuesday @ Industria Studios, it will take each person about 20 minutes to go through and have a quick reference picture taken and to get their information for contact if they are picked.

Jag menar, man har ju kroppen fortfarande men frågan är om man räcker till mot diverse modeller? Var därför och klippte mig på förmiddagen. Bad frisören att klippa mig som "An English soccerplayer" Han hade aldrig sett en fotbollsmatch så jag fick förklara hur jag ville ha det...

Först trodde jag att de skulle ta en massa kort på en där man stod i sin matchdräkt och såg fotbollsmässig ut. Då hade man varit chanslös.
Sen fick jag för mig att man skulle lira en match och de tog en massa kort under tiden. Då hade jag kunnat mosa diverse modeller och visat hur en svensk viking spelar soccer och därmed haft lite större chanser.
När jag kom dit visade det sig att man skulle ta på sig sin matchdräkt och sen göra en så spektakulär konstspark som möjligt. Jävligt bra att man löpte milen på rekordtid igår utan att stretcha. Jag var stel som en pinne i kroppen!

Det satt bilder på Pele när han gör en bicykleta överallt i lokalen, det var det "looken" de ville ha.
Jag gled fram och körde en egen variant på bicykleta. En riktig hade jag nog inte kunnat göra efter löpningen igår men det blev ändå en hyfsad bild.
Var också en jäkla tur att jag inte hade mina risiga fotbollsunderbyor idag. Mina shorts visar mer än man kan önska men som tur var hade jag riktiga kalsonger under. Hade nog varit uppförsbacke om jag visat paketet på bilden...

Jag fick nummer 67 och det kom några fler grabbar efter mig så oddsen på att komma med är nog runt 1 på 1.000 har jag räknat ut.
Till saken hör att om du blir uttagen för att ta de riktiga bilderna så får du 3.000 dollar för två dagars jobb. Inte helt fel för en man utan inkomst.


Exakt den här bilden satt överallt i lokalen. Vem fan kan göra denna utan att gå sönder? Skulle vara en gymnast eller nåt.
Jag körde en variant på Youri Djorkaeffs legendariska mål från säsongen 96/97. Ett av tidernas mål enligt mig. Nedan kan ni se hur det ser ut.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är, hur skulle de kunna se paketet???

//P

Anonym sa...

Du är ute på djupa vatten P!

Anonym sa...

Tack för informationen om vilka kallingar du hade på dig. Precis vad jag undrade över när jag hörde att du skulle iväg på en foto shoot. Not.

Hur som helst så håller jag tummarna för att det ska gå bra. Om de tvekar kan du ju alltid skicka dem filmen som har fått texten "Notera hur Marta trixar upp bollen i luften och sen drar till. En av få spelare i denna serie som mäktar med ett sånt nummer."
Det var ju ändå innan din löptur...

/V

Anonym sa...

F�rst�r inte h�rklippningen. Du borde rakat benen. Har Pele h�ngt d�r i �ver 20 �r beh�vs f�rnyelse. D� hade det varit bra med v�lanv�nda underbyxor, tr�ben och en kn�lp�k. Pappa

Anonym sa...

Fick inte användning för dina tre tips V,
3 Kom ihåg:
* nyckebenet
* tungan i gomen så kan du le mycket naturligare. Länge
* ögonbrynen

Anonym sa...

Skit också. Men kom ihåg dem till nästa tillfälle.

Ett tips är att gå omkring i SOHO. Där blev jag vid ett flertal tillfällen tillfrågad av "modelletare" om jag ville ställa upp och provfotas.
Jag var på en provfotning, men gash, det var inget för mig.
/V