måndag 11 februari 2008

Cold Running

I söndags vid 15.30 lämnade jag syster och Malena i en taxi ner mot Port Authority. Det var då 3-4 grader varmt ute. Idag måndag när vi vaknade var det 14 minusgrader! Det skiftar fort i denna stad.

Efter lunch var det lite varmare så jag bestämde mig för att ta en löptur. Det var väl en 7-8 minusgrader fortfarande.
Jag hade tvättat tidigare under dagen så mina löparkalsonger(Ullmax) samt nya löparbyxor var blöta. Fick bli mina gamla fotbollsunderbyxor som jag haft sen våren 1997 när jag lirade med Köping FF samt mina gamla löparbyxor. Jag har haft mina fotbollsunderbyxor i 11 år nu. Säkerligen en bra bit över 1.000 träningstillfällen vilket har gjort att de nu börjar falla sönder och samman. De ser ut som en omvänd blöja kan man säga. Stora hål nertill men det var allt jag hade så skitsamma tänkte jag.
Dålig idé.
Efter 4km hade jag tappat känseln nertill. Inte nog med att det var 8 minus det blåste snålblåst också så det blev rejält kyligt för de manliga delarna. Saken är att efter 4km har du i princip hunnit så långt bort du kommer i parken så det var lika bra att köra på.

Jag fick öka takten rejält vilket också visade sig på tiden. 46.06 lyder det nya rekordet runt Central Park(9.7km). Frågan är vad jag kan göra en dag utan blåst?
Kanske är det inte eld i baken utan en iskall pung som behövs för att det ska fort? Tål att tänkas på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fick en ide som kanske inte var så bra. För någon vecka sedan tog polisen i Örebro hand om 5 nakenhundar som sprang omkring på vägen. Tänkte att om du sprang naken i Central Park skulle du pressa bästatiden ytterligare men då tar väl polisen dej också. Pappa

Anonym sa...

En kanonidé, tror nog att det är den sista chansen till en bättre tid!Alternativt att du tar det lir lugnare resten av tiden. För som det är nu går mycket energi åt till annat, som städning mm ..../K-ör

Anonym sa...

Det är alltså det de lila underbyxorna du pratar om!?

Har en minst sagt relevant fundering:
Hur tänkte du när du packade ner dem inför resan? Ser framför mig:
"Hmmm har svårt att se att det kan finnas möjlighet att köpa nya däröver. Jessica du får lämna den där kavajen hemma, vi måste prioritera platsen i packningen..."

Anonym sa...

Tveksam idé pappsen, de är hårda mot folk som löper nakna i Central Park.

Kungsör: Din kommentar har lagts fram till den som sa nej till städhjälp när vi flyttade över. Mycket bra kommentar.

Beckis: Faktum är att det INTE är de lila med mönster på. De fick jag byta ut säsongen 1997 då Bäret sa åt mig på skarpen att jag inte fick ha dem.
De jag har nu är svarta.

En relevant fundering kanske. Jess skrattade högt här iaf. Jag såg inte det roliga i den funderingen...

Anonym sa...

Kommer ihåg dom riktigt lila brallorna, knappt att Marta fyllde ut dom.
Sparvigare ben fanns inte i KAK- regionen 1997.
Hhahah det var tider det.
Krya på kulorna, J vill nog ha knoddar sen

Anonym sa...

Då kan "den" inte ha varit stor....

//P