söndag 10 februari 2008

Middag på The View - Marriott Hotell

Igår kväll var och käkade lite buffé på The View. Det är en restaurang/bar som ligger högst upp i Marriotts hotell mitt på Times Square.
Baren snurrar 360 grader på en timme så man har grym utsikt över New Yorks skyskrapor. Ett besök här rekommenderas om man kommer hit som turist.

En buffé kostar 29 dollar och då ingår även deras fina efterrättsbuffé. Kommer man efter 21.00 kostar det sju dollar per person i inträde annars är det gratis.
Maten var väl sådär men drinkarna är fina och utsikten grym så på det hela taget en mycket trevlig middag.


Jess, Marta, Jenny och Malena laddar med lite drinkar innan maten.


I bakgrunden ser man lite av den sjyssta utsikt man har.


Marta med sin ultramoderna scarf och Jess med sin nyinköpta färglada tröja. Får tröjan godkänt Veronica? För övrigt var det väl Johan Lindberg som försökte med scarf en nyårsafton för några år sen men hånades öppet för det? Tove du kan säga åt Johan att scarf är ok igen! =)


Marta och Jess på Times Square.


En liten film från The View.

6 kommentarer:

Unknown sa...

=) Kommer ihåg den fina utsikten från när vi var där...ett tag sen nu men jag instämmer med skribenten om att det är värt ett besök som turist.

Anonym sa...

Tröjan är tveksam. Kan vara snygg, men jag måste nog se den på närmre håll för att kunna bedöma den. Vad är det för material?
Prova uppsatt nästa gång, jag tror det skulle göra susen, blir lite mycket med allt mönster plus det långa håret.

Kram V

Anonym sa...

Hej!
Vi bes�kte ocks� The View. H�rligt st�lle. Vid v�rt bes�k s� tr�ffade vi n�gra maratonl�pare fr�n Kiruna s� vi gl�mde utsikten ......
Vilket tjusigt par! Fin kavaj och blus.
G�sterna var ocks� fina!
Ha det riktigt bra.
kram mamsen

Anonym sa...

Föredrar Martins scarf, Johans liknade mest en urtvättad nylonstrumpa ;-)
Kram på er //Tove

Anonym sa...

Hej!

Även jag har varit där. Jag minns att jag höll på att drunkna i chokladfontänen.

Grejen var den att Marriott åtminstone då hade en liten chokladfontän, alltså rinnande uppvärmd choklad att doppa sina marsmallows i. Problemet var att det var mörkt och jag såg den inte först och råkade kleta ner hela min vänstra ärm och vänstra sida på tröjan utan att märka något. Sedan gick jag och satte mig i en fotölj med fin gul klädsel när min hustru helt plötsligt såg att jag hade kletat ner stolen.

Detta hade inte hänt om jag hade haft en pannlampa med vidvinkelljus.

g p j m

Anonym sa...

V: Jessicas kommentar när hon hörde vad du skrivit var; "Är hon nån jäkla modepolis nu eller?" =)

Tove: Det var precis vad vi sa också, kommer nog ett till inlägg inom kort på temat nylonstrumpa...

gpjm: Jag skrattade högt när jag läste din lilla historia. Hade kunnat blivit ett par bra bilder om jag varit där =)
För övrigt har de kvar chokladfontänen. Vi käkade en hel del marshmallows doppade i choklad i lördags.
Kontentan av det hela blir att man aldrig kan ha för många pannlampor med vidvinkelljus.