söndag 3 februari 2008

New York Giants vinner Superbowl

Wow!
Trots att New York Giants var stora underdogs lyckades de idag besegra New England Patriots med 17-14 och därmed vinna Superbowl. Mycket stort!
Det blev en ruggigt tajt och mycket spännande match där Giants försvarslinje var de stora hjältarna. Quarterbacken Eli Manning blev finalens MVP men det var försvararna Usi Umeniyora, Michael Strahan och Justin Tuck som gav Giants chansen att vinna matchen.

Vi laddade på bra tycker jag. Började ett par timmar innan matchen med lite vin på balkongen. Det har varit kanonväder idag så vi satt och kikade på solnedgången och drack rödvin.

Det var Marta, Jess, Jenny(Martas syster), Tyler(från fotbollslaget), Superswede-Grobecker, Jörgen och sen dök Magnus Sandström med fruga upp så det var på håret att stolarna räckte till.
Vi bjöd på blandade amerikanska förrätter, sill och potatis samt lite svensk husmanskost i form av köttbullar med gräddsås och lingonsylt. Till detta serverades det självklart blandade svenska snapsar.
Tyler gillade varken sillen, husmanskosten eller snapsarna. Märkliga amerikaner.

Efter slutsignalen blev det ett jäkla liv på stan så vi tog en promenad ner till Times Square där det började samlas en jäkla massa folk. Blir nog en låååång natt för många och väldigt lite arbete imorgon för ännu fler.


Marta och Tyler dricker vin på balkongen och kikar solnedgången. Helt ok för att vara 3:e Februari.


Jess, Superswede-Grobecker, Marta, Tyler och Jörgen laddar inför matchen.


Marta, Jenny och Jörgen på Times Square efter matchen.


Det fylldes på med bra mycket folk. Detta är bara 30 minuter efter slutsignalen. Går inte att jämföra med Sergels Torg i Stockholm men ändå bra drag...


En liten film från Times Square.

7 kommentarer:

Sill sa...

Jag googlade efter Lectus och det slutade med att jag hittade er blogg som jag nu suttit och läst i två timmar. Internet är fantastiskt!
2004 jobbade jag i New York och bodde på 58:e gatan mellan 9:e och 10:e avenyn. Jag får svår abstinens när jag läser om ert år. Visst är det världens bästa stad?!
Om jag får ge ett tips på golfbana så kan jag verkligen rekommendera att du sätter av en dag och spelar Bethpage Black, Marta. US Open spelades där 2002 och ska komma tillbaka 2009. Är man ensam och åker ut tidigt en vardagmorgon brukar det inte vara några större problem att bli inlottad i en 4-boll. Man tar LIRR från Penn Station och kliver av i Bethpage. Bredvid tågstationen ligger det en taxicental. Taxiresan till golfbanan tar 5 minuter och kostar typ 7-8 dollar.
Om man är resident i NY (de kollar om man har social security number) spelar man för halva priset på Black course, men det är definitivt värt pengarna även om man måste betala full greenfee.
Kommer man inte ut på Black course är det ingen katastrof. De har fyra banor ytterligare. Jag spelade Blue och Green course också. Blue var mycket bra, och Green helt ok. Red course ska tydligen också vara en hit.
Ha det gott!

Hälsningar
Daniel Sillén

emmajenny sa...

Hej på er allihop!
Kul och se att ni roar er tycker mamma Margareta. Huvudsaken att det blir lite lagom.
Vi har fått lite snö och nu är det halt ute så det förslår!!
Mycket nya språkkurser på uppdrag så det är lote att pyssla med.
Ha det riktigt bra och spela inte bort för mycket pengar.
Kram till er alla.
mamma

Lyxmannen sa...

Stor-Sillen!
Bra tips, vi har faktiskt planer på att försöka lira Bethpage Black innan vi åker hem. Ett par av Jessicas arbetskompisar lirade den förra sommaren.
Jag har ett par vardagar ledigt här i vår så det ska vi nog lyckas klämma in =)

Ska för övrigt hit om två veckor: http://www.reunionresort.com
Ser helt ok ut...

New York är riktigt sjysst måste jag säga! Vi bor på 56:e gatan och mellan Broadway och 8:e så det är nära ditt förra ställe.

Vad gjorde du här?

Morsan:
Igår 7 grader varmt och sol idag snö och nollgradigt.

/ M

Anonym sa...

Mitt huvudsakliga mål medan jag var i New York var att äta mig igenom Ben&Jerry´s glassortiment.
Tyvärr såg min arbetsgivare (Handelsbanken) annorlunda på saken. Det blev lite för mycket jobb på banken för att jag skulle hinna med att prova alla sorter.
Jag är prisställare i räntederivatprodukter på Handelsbanken Capital Markets i Sverige och gjorde samma sak i New York.
Kombinationen överdosering av glass och lite för många afterworkrundor gör förresten intressanta saker med fysiken. Jag lade på mig tio nya friska kilon, trots en och annan löprunda i Central Park.
Vilket grymt ställe ni ska åka till. Riktigt läckert.
Jag flög ner med ett par kompisar till Myrtle Beach en helg. Inte lika fint som ert ställe, men ändå grymt bra. Hela Myrtle Beach är ett fenomen. 120 golfbanor längs en sträcka på 8 mil. Vi var på Barefoot Resort, som då var nyöppnat. Se länk:
http://www.barefootgolfresort.com/resort.php/BAREFOOT/CCM_131
Ser fram emot att få se några riktigt schyssta bilder här på bloggen från er golftripp framöver!
// Daniel

Anonym sa...

Vi har faktiskt diskuterat Myrtle Beach också, nåt du kan rekommendera?

Det där med vikten är ett aber. Jag har lyckats hålla min vikt hyfsat men det är inte lätt. Den amerikanska matkulturen inbjuder till viktökningar...
/ M

Anonym sa...

Vi upptäckte att det är väldigt varierande standard på banorna i Myrtle Beach. En hel del banor är slitna och drivs med låg budget. Så man bör läsa på innan man bokar så att man hamnar på ett ok ställe.
Barefoot Resort hade högst ranking i Myrtle Beach när vi var där och det var verkigen bra boende och banor.
Men Resorten var sjukt stor. Vi var tvugna att ta bilen från lägenheten till de två klubbhusen om dagarna, vilket var ett minus.
Jag kommer ihåg att vi tyckte det sjukt prisvärt. Surfar man runt lite på nätet går det att hitta riktigt bra paketerbjudanden till nästan alla ställen.

Anonym sa...

Kan nog bli en vända neröver vad det lider. Ska läsa på lite innan vi åker dit.
För övrigt är det där med vikten ett aber. Matkulturen här inbjuder till stora intag av fet mat!
Simma lugnt!

/ M