onsdag 12 december 2007

Chelsea Piers / Margaritas / Dunkin Donuts

Hallå Sverige!

Kom precis hem efter en fin tur runt New York. Skulle egentligen bara ner till Chelsea Piers och svinga lite golfklubbor men det blev en kväll i alkoholens tecken. Nu gör det inte så mycket då jag vet att jag inte behöver gå upp 0730 imorgon bitti så FUCK IT!

Började som sagt på Chelsea Piers dit vi tog en taxi vid 1530. Jag, Johan Warman och hans far. Det är ett ställe där de har ALLA sporter du kan tänka dig samlade under ett tak. De har en golfrange(man slår in i en 250m lång plastbur som vetter mot New Jersey), ishockeyrink, ett antal fotbollsplaner, gymnastiksalar, bowlingbanor och en massa annat.
Vi svingade en timme sen satte vi oss i baren och drack lite alkohol. Jag dricker ju inte öl så det fick bli ett par Gin Tonic istället.
Sen skulle vi möta upp en kille som heter Wolfgang Bergman som Johan lärt känna genom nån föräldragrupp för nåt år sen när de fick sin första unge Rasmus. Hans farfars far utvandrade från Sverige så han kan nåt ord svenska men inte mer. Vi skulle möta han på en okänd gata nånstans i Meatpacking district. Meatpacking district är söder om 16:e gatan och ute vid västra delen av Manhattan. Vi hittade snart stället vi skulle till och beställde direkt in ett antal Frozen Margaritas. Nu började det slå till. Blykepsen dök upp för första gången.
Wolfgang visade sig vara en trevlig prick. Han var nån hotshot på en stor amerikansk bank men skulle precis byta företag och bli ansvarig för hela sydamerika på en annan bank.

Stället vi käkade på heter Los Dados och hade öppnat för bara två månader sen fick vi veta.
Ett antal glas Margaraitas beställdes in och jag och Johans far, Anders, beställde in en pava rött.
Jag käkade riktigt fin Quesadillas och drack på så gott det gick.
Efter maten skulle vi såklart vidare. Slutade med en bar nere på 12:e gatan och 7:e avenyn där det dracks fler Gin & Tonic samt en hel del öl.

När vi skulle hem kände jag att det inte var läge att ta en taxi så jag gick 25 gator tills jag kom till mitt favvo-ställe, Dunkin Donuts på 8:e avenyn och 37:e gatan. En meny beställdes och sen togs en taxi hem för att få i sig lite fett/varm choklad. Kanske vaknar man upp hyfsat fräsch imorgon men troligtvis blir det jobbigt fram till lunch iaf...

På det hela taget en mycket trevlig dag i The Big Apple. N u blir det sängen, hoppas det inte snurrar....

/ M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter en del Margaritas och Gin & Tonic verkade det fungera bra även med öl!? /Myggan.

Anonym sa...

Nej Myggan, det går aldrig bra med öl. Du har missförstått.
/ M