lördag 1 december 2007

Jag har slagit vad

Jag har ingått ett vad som med 100% säkerhet innebär att jag får en flaska Fernet Branca den 10:e Mars 2008. Erik Augustsson ska ner till 90kg senast den 9:e Mars vilket jag direkt slog vad precis vadsomhelst om att han inte kommer klara. Det blev till slut en sjuttis Fernet i potten vilket inte är fy skam.
Han vägde precis in på 107kg och senast han var under 100kg ens var när han gick i åttonde klass, 1991. Snacka om risigt vad han har antagit =)

Erik är gift med Jessicas syster Veronica (numer Augustsson) som jag också slagit vad med. Vid jul när de kommer över till NY ska vi löpa stora varvet i Central Park och se vem som egentligen är snabbast över 9600 meter. Det vadet är dock inte lika säkert jag vinner. Det är nog snarare ett vad jag garanterat förlorar. Min enda chans är att hänga i till spurten eller köra med lite oärliga medel... Nu fuskar jag väldigt sällan i någon sport så vi får se hur vi ska lösa det problemet...


Erik gick som heavy på flygbussen i San Jose, fullt berättigat tyckte vi andra.


Veronica och Marta efter målgången i S:T Eriksloppet 2006. V vann med sex minuter...

5 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till....

//F

Unknown sa...

V jag måste varna dig... Martas "fula knep" på löprundorna brukar innehålla en och annan fällning innan älgkliven sätts igång inte långt ifrån mållinjen. Jag vet hur det brukar gå till ;)

Anonym sa...

varför har erik en sån där lapp på armen står det nummer på den så om ni tappar bort honom så kan dom ringa er

Anonym sa...

Snart är jag en Fernet rikare!

Anonym sa...

Har du gått ner i vikt rauken?
/ Marta