lördag 29 december 2007

Sleazy food please!

Efter att ha guidat runt diverse fruntimmer hela dagen igår så bestämde jag och Tyler, en kille från fotbollslaget, att det var dags att träffas och dricka lite drinkar. Det fick bli en bar på 1:a avenyn och 2:a gatan. East Village heter området och baren heter d.b.a

Vi träffades vid 20.00 och hade en del att gå igenom tydligen. Vid 00.15 var båda enormt hungriga. Jag hade missat att äta kvällsmat i min iver att få i mig lite findrinkar så jag sa till Tyler:
"-Give me some sleazy food please!"
Inte helt nyktra pinnade vi iväg till ett litet, litet ställe på 8:e gatan och 2:a avenyn tror jag. Lite oklart var det låg. De serverade bara pommes frites! Du beställde en regular, large eller double och sen fick du välja mellan 28 olika såser de hade. Fifan va fint det var för en hungrig, något alkoholdränkt mage!

Många viktiga ämnen avhandlades under kvällen, här följer ett axplock:
* Hur korrupta de som styr USA är. Vi var helt eniga på denna punkten.
* Vad vi gjort i jul. Tyler hade firat jul hemma i Maine, det är USA:s nordöstligaste delstat.
* Hur olika USA och Sveriges sociala fallskärmar är. Vi var helt överens om att USA är ett konstigt land där de rika förtrycker alla andra.
* Hur mycket pengar folk på Manahttan tjänar. Det är bonustider i USA och med bonus är det inte 10.000 SEK jag menar utan vi pratar miljoner dollar för många. Tyler hade en vän som fått en sjuk bonus förra året. Släpper inga siffror för jag minns inte vad de var men han hade köpt ett stort mansion i Connecticut. Vi kom överens om att jag skulle följa med han dit nästa gång han hälsade på sin kompis. Jag tror det var så vi sa iaf...
*
Vad Tyler skulle göra med sin bonus. Han har alltså en grundlön som gör att han kan leva och bo på Manhattan, eller just nu i Brooklyn. Sen har han en bonus som är 50% av hans årslön!? Den behöver han inte ta av sa han utan den går direkt till nån sparfond. Jag frågade inte hur stor bonusen var men det ska jag nog luska ut på nyår.
* Hur svårt det är att beställa en drink i detta land. Man måste veta exakt vad man ska ha, du kan inte säga till en bartender: "-Gör en god drink med Bacardi Razz" Då får du lite sprit med is varje gång. Tyler höll med om det var bättre i Sverige fast han aldrig varit där.
* Tyler ska till Los Angeles och arbeta två veckor i Januari. Vi bestämde att jag skulle hänga med ett par dagar tror jag. Lite oklart om vad vi kom fram till, ska be att få återkomma.

Lyckades också övertyga Tyler om att han skulle komma förbi på nyår. Hela Jessicas handbollslag kommer till oss så det kan behövas lite hanar. Tyler var såklart på när jag ljög och sa att flera av tjejerna är under 20 år och singlar. Det blir fint om han dyker upp, han blir som en tupp i hönsgården skulle jag tro. Då slipper jag den rollen...

Idag har det tack vare lite för många drinkar igår varit ryggläge på soffan och kikat lite Premier League. Tjejerna är på en outlet utanför stan och shoppar. Alla förutom Madde som insjuknat och därför får känna på hur det är att vara lyxman. Vi har kikat en film, lite fotboll och slappat. Det kräver sin man att vara lyxman!


Här är enda bilden på Tyler. Blir nog fler efter nyår...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drinkar och guidning på samma dag. Tänk på vad doktorn sa om stress...
/V

Anonym sa...

Jag ska framföra det till Jess när hon kräver att jag ska städa V!
Bra att du påminner mig om att jag ska ta det lugnt.
/ M