lördag 8 december 2007

En ledig lördag

Lördag 8 december och jag slapp helgjobb (!), så vad gör man då en ledig lördag? Vi började med att sova ut, Martin gick upp 07.30 och jag sov ända till 08.00. Efter en gourmet-frukost bestående av havregrynsgröt gav vi oss ut på en långpromenad i Central Park, 2,5 timmar med shoppingstopp tog det! Efter att ha kollat lite premier league och NBA-basket (ja, jag somnade i soffan) så gav vi oss ut på en till shoppingrunda. Kollade på lite julgranskulor på Bloomingdales men hade inte riktigt råd med de som Veronica köpta förra veckan så vi fick nöja oss med kulor från Crate & Barrell.... Jag hann också med att inhandla 2 tröjor och 2 par skor. Det är så himla bra att man har jobbet att skylla på att man måste ha nya skor, Martin går på det varje gång, haha!

Mat måste man ju också ha och idag bestämde vi oss för att äta gott! Vi gick ner på Patsy's, restaurangen tvärs över gatan som tydligen ska vara väldigt populär och fin! När vi hade fått in våra delikata mat som bara smalt i munnen och drack det goda vinet säger mannen utan inkomst, "Härmed bestämmer jag att vi måste göra det här lite oftare, vi måste ut och äta gott (och dyrt) åtmistone en gång varje helg!" Ok säger hon som sliter för att få in pengar...

En annan rolig kommentar som fälldes under kvällen (efter flaskan med rödvin) var när vi pratade om våra respektive familjer. Då säger samma man "När jag blir stor vill jag gifta mig med en kvinna som Margareta (svärmor), hon är alltid så snäll och säger aldrig emot". Hmm, vad säger man då???

Kvällen sista anhalt blev på hotellet Dream:s bar, där några väldigt goda drinkar intogs och världsviktiga frågor diskuterades men få fick något svar... Vi ställde oss också bland annat frågan, "Vad vill Fredrik Karlsson varje gång han ringer???" En fråga med ett väldigt, väldigt oklart svar....

Kram och god natt


Kan man tro att man är i världens huvudstad?


Jessica mitt i Central Park en helt vanlig lördag i december

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för telefonsamtalet imorse 04:45!

/F

Anonym sa...

Det är lugnt Kalle. Vi hade ju ett nytt inlägg som vi tänkte du ville kommentera!?
För övrigt var det väl på tiden att vi ringde lite?? =)
/ Marta

Magnus sa...

Hej på er !
Roligt att kunna läsa vad som händer er därborta. Martin hur känns det att vara hemmaman, är det som du hade tänkt dej ?
Jessica får du någon service av Martin, nu när du är familjeförsörjare ?
Annars känner jag några som kan komma med tips till en "att göra-lista" till Martin. Ha det bra, hälsningar Magnus, Veronica, Nathalie, Emelie och Philip.

emmajenny sa...

Hej på er båda,
Vet inte du Jessica att du och jag är väldigt lika varandra, så det är därför Martin har valt dig!!
Män väljer alltid kvinnor som är likadana som mamma!!

Du har ju lovat att försörja gossen i minst ett år. Du får nog lov att tala om vilka regler som gäller plus att shoppingkontot verkar övertrasserat?

Skönt att ni fick en alldeles ledig helg fritt från gäster.
Allt är bra här förutom att det regnar enorma mängser varje dag. Kramar i massor från mamma Margareta

Anonym sa...

Magnus: Jag har fullt upp hela dagarna. Jag tar ju hand om ett hem här. Diskar, tvättar, dammsuger och lagar mat.
Sen alla gäster, puh!

Morsan: Det var faktiskt andra Margareta vi syftade på men självklart hade jag dig i bakhuvet också =)

/ M

emmajenny sa...

Jag trodde att det gällde mig då vi hade samma namn, men jag fick höra av Jenny att det gällde Margareta A. Man drar lätt fel slutsatser när man mest tänker på sig själv!!! HA! HA! Tyckte inte riktigt att det stämde på mig.
Lovar att tänka mig för med kommentarer.
Ha en bra dag

Anonym sa...

Härligt Morsan!
Det gällde ju dig också litegrann =)

/ Martin

Anonym sa...

Margareta A? Ingen solklar förklaring, men jag förstod ändå :) /Myggan.