torsdag 6 december 2007

NyQuil

Efter löpningen igår förmiddag kände jag mig lite hängig. Som att en förkylning var på g. Jessica hade tidigare köpte lite fina drycker för förkylningssymtom så jag letade reda på en sån flaska och tog ett par matskedar.
Kände mig sen superhängig hela eftermiddagen och fick stämpla ut redan 2055 igår kväll. Sov som en stock och vaknade halvfräsch imorse. Tog en ny vända NyQuil. Vid lunch ytterligare ett par matskedar. Vid 1600 kunde jag inte hålla mig vaken. Fick stå på balkongen en stund för att inte ramla ihop. Tog då ytterligare en kur NyQuil.
Träffade sen Jess vid 1807 för lite shopping och sa att jag kände mig superhängig. Berättade att jag tagit lite NyQuil, hon säger då;
-NyQuil eller DayQuil?
Visar sig att det finns en flaska som heter DayQuil som man ska ta dagtid medan NyQuil gör att du sover som en stock om natten och sen vaknar fräschare och lite mindre sjuk förhoppningsvis...
Otur för mig att jag druckit ur en sån flaska på två dagar...

Nu däremot är klockan 2132. Ska ta en kur NyQuil och sen se om jag hinner i säng innan jag tuppar av...

/ M

Inga kommentarer: