tisdag 4 december 2007

En vanlig dag i landet i väster

När vi var i Sverige nu under tio dagar var det många som frågade:
-Vad gör du om dagarna?
Tänkte därför berätta hur min dag sett ut idag så får ni en uppfattning om vad man gör en dag i New York utan att behöva arbeta.

0615 Jessicas mobil ringer. Vaknar varje morgon till Anna Ternheims version av Shoreline. Inte helt fel, grymt låt! Jag ligger kvar i sängen medans Jessica och Veronica käkar frukost och fixar morgonbestyr.
0740 Vaknar till liv och kliver upp. Tjejerna har gått till jobbet redan. Kikar lite mail, har man missat nåt livsviktigt?
Fredrik Karlsson ringer för första gången från Estland. Tvingade han att börja titta på Entourage och nu visar det sig att han kikat sju avsnitt på jobbet idag.
0910 Käkar frukost samtidigt som jag kikar avsnitt 13 och 14 av serien Heroes.
1034 Uträttar ett viktigt bankärende som jag skjutit upp ett par veckor. Fredrik Karlsson ringer igen. Denna gång ska han återigen berätta hur bra Entourage är. Surfar runt lite på Ebay i jakten på ett par nya golfklubbor.
1135 Går och tränar på gymmet vi har på våning 44 i vårat hus. Idag mest överkropp. Helt själv där. Skönt.
1240 Tränat klart och tänkte bubbla lite och sen basta men det visar sig att ingen lifeguard är på plats så jag får inte gå in i badet. Only in fucking US and A…
1335 Käkar medans jag kikar avsnitt 15 av Heroes. Fredrik Karlsson ringer och berättar att han nu är hemma och tittar på Entourage. Det är sjukt bra säger han.
1415 Diskar dagens lass med disk.
1424 Joacim Blomberg är offline så jag kan inte snacka golfkklubbor med honom däremot är Micke Sandström online så jag tar en diskussion med honom om vilken klubba jag ska köpa. Han snackar in mig på en träfemma istället för en tretrea så jag slår till. 61 dollar med frakt är ett vrakpris jämfört med Sverige. Det blir en Callaway fusion. Vi utbyter lite bra dancelåtar också. Han tipsar om Daft Punk medan jag pushar för lite Dj Tiesto. Jag kan inte sluta lyssna på hans Sparkle.
1510 Jag går från vår lägenhet på 56:e gatan till Jessicas arbetskompis Jörgen på 95:e gatan för att hämta en luftmadrass vi ska låna. Tar Broadway hela vägen upp sen korsar jag West End för att komma till hans lägenhet på Riverside Drive. Det är mycket folk i rörelse. Passar på att deala lite julgran med en försäljare. Han ska ha 100 dollar för en gran + fot. Vi får se vad det blir…
1630 Ger mig av från Jörgen. Han har ett litet problem. Hans granne lirar nån sorts flöjt och verkar också bedriva musikskola i lägenheten. Det är lyhört som bara den. Hämnden blir att ställa upp högtalare + bas mot den väggen och sen dra på för fullt när de jammar som värst. En grannfejd som ingen kan vinna. Ett krig utan segrare. Jag önskar han lycka till och tar t-banan tillbaka med min packning.
1710 Tillbaka i lägenheten. Sover en timme.
1805 Duschar och fräschar
1905 Möter upp Tyler, en kille i fotbollslaget, för lite drinkar/öl. Han är busy busy så vi hinner bara snacka i två timmar innan han måste dra och jobba. Han ska till Los Angeles imorgon och hade en massa att fixa.
2050 Ringer lite samtal för att se om någon dricker öl. Bara mobilsvar. Förstår vinken.
2110 Hemma igen. Basket på tv. Lyssnar lite på Tiesto. Tjejerna kommer hem. Snart sängen. Funderar på att ringa Fredrik Karlsson och höra om Entourage är bra…

/ Marta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marta !

Ser att allt verkar bra med dig. Kul !!!

Sköt om dig och njut av livet. Är det sant att Fredda Karlsson är kärnan i nya estmaffian ???

Anonym sa...

Kom hit Blarn!Vi kan göra en deal! ;)

//F

Lyxmannen sa...

Blaren!
Allt är fint! Det var inte igår måste jag säga.
Angående Fredrik Karlsson kan jag inte lämna ut några uppgifter om eventuellt samröre med den Estniska maffian...

Ta han om dig och famlijen!

/ Marta