lördag 22 december 2007

Kul till jul nr2

Denna lilla papperslapp var det ett av våra höstbesök som hade med sig. En av de roligaste lapparna jag sett i år. Det var för att de skulle komma ihåg vad de skulle säga när immigrationsgubbarna ställer sina kluriga frågor. Av hänsyn till de berörda släpper vi inga namn.

"I´m visiting my son and his girlfriend for a week" Den köper jag, kan vara bra att veta vad man ska säga i tullen.
"I am touristing" De är alltså inte här och arbetar. Också helt ok.
"I am a senior" VA!!?? Vad ska immigrationsgubben säga om detta? Han frågar, vad ska du göra denna vecka? "-I am a senior" Jag skrattar så jag gråter.
"I am going back to Sweden..." Den köper jag också.
"I don´t speak english" HAHAHA! När inget annat fungerar kan man ju alltid pröva med att man inte pratar engelska. =)

Vi vill också hälsa till Rolle att han ska krya på sig, han är lite småkrasslig!

/ M

1 kommentar:

Anonym sa...

Kungligt! Tacka vet jag människor som har lite självinsikt:-)

/Veronica