lördag 8 mars 2008

10.000 BC

Igår var första dagen på över två veckor som vi inte hade besök. Således en ledig dag för mannen utan arbete.
Klev upp vid 09.00 och käkade lite frukost.
10.35 var jag sen på plats på Lincoln Square biografen för att kika på filmen 10.000 BC
Den hade premiär igår fredag så jag borde varit en av de första som såg den. Det var inte fullt vid 10.35 en fredagmorgon direkt...
Sex dollar för en biljett känns helt ok, lite bättre än de hutlösa priserna i Sverige.
Filmen var hyfsad. En del spektakulära scener men de lär inte vinna oscar för bästa manliga/kvinnliga huvudroll. Den var ganska lik Apocalypto storymässigt sett.

Efter bion gick jag hem och käkade lite innan det fick bli en liten powernap då jag sovit så dåligt inatt efter min löpning. Powernaps är underskatta. Det borde lagstiftas om powernaps i Sverige!

Avslutade kvällen med att lira lite fotboll där Team Sweden såg till att Manhattan FC vann med sisådär 21-7. På det hela taget en bra fredag, en slapparfredag!

Inga kommentarer: