torsdag 13 mars 2008

I am Gordon Gekko

Jag går runt i rummet med telefonen tätt intill örat. Säger med bestämd ton,
-I look at a hundred deals a day. I pick one.
Tystnad i andra änden.
-When I get a hold of the son of a bitch who leaked this, I'm gonna tear his eyeballs out and I'm gonna suck his fucking skull.
Mer tystnad
-Dump it!
-Im sorry?, hör man i luren.
Jag vaknar upp ur min fantasi och inser att jag inte är Gordon Gekko och inte säljer aktier utan har till slut kommit fram till motellet Big Horn Lodge i Moab, Utah efter en längre tids telefonkö.
Bokar upp ett rum en natt i april och återgår till verkligheten.

Har dock spenderat dagen på 37 Wall Street och planerat vår nästa resa. Det är väl så nära Gordon Gekko jag kommer antar jag...


Dump It!


Fina vyer över sydöstra Manhattan.


I den röda byggnaden högst upp har Jess företag kontoret.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Softball spelare / Gordon Gekko
Tycker med tanke på att du har talets gåva, att du ska satsa på att bli en ny Gordon. Dessutom så behöver du bara lite längre hår(bakåtslickat)så har du utseendet!!
/k-ör

Lycka Till

Anonym sa...

Vem är Gordon Gekko?
/V

Anonym sa...

Jaha, då har man helgplanerna fixade. Har fått skäll av både Jessica och Martin för att jag inte vet vem Mr Gekko är. Verkar som att jag inte har något annat väl än att se filmen Wall Street. Enligt rykte så såg J den under tvång, men hon ska visst ha tyckt att den var bra. Så det finns chans att jag inte somnar:-)
/V

Anonym sa...

If you want a friend - buy a dog!

Anonym sa...

Money never sleeps.

Anonym sa...

Bra där K-ör. Tror dock det blir tajt att få in en fot i börsvärlden. Lättare med softball...

V: Inte så lätt att veta allt. Nu var det ju ren tur att Jess visste vem han var!
Det är en grym film så se den!

Anonym sa...

Tur och tur??!

Idag satte man en till klockrent. Det spelades en låt här på börsen och jag kunde den direkt! "In the name of love"

Just det!

/Jessica

Anonym sa...

Kunde du gruppen också?

g p j m sa...

Kunde det vara "Pride in the Name of Love" med U2, populär när jag var i Boston -83?

Anonym sa...

Jo visst var det den! Men att även kunna gruppen var väl ändå överkurs??

Och till saken hör att jag hörde den igen 2 timmar senare idag men kände då inte igen den...tror att jag måste plugga på lite mer...

-83... ja, då var man ju ändå 3 år, visst borde jag kommit ihåg?! :)

/Jessica

g p j m sa...

Betydligt bättre låt än de som presenteras för det svenska folket ikväll.