onsdag 19 mars 2008

Springtraining baseball

Springtraining i baseball har dragit igång för de stora lagen så därför måste även Marta börja köra lite försäsongsträning. Vi packade ihop våra grejer och gick ner till 54:e gatan och 10:e avenyn där de har ett par grusplaner. Gräsplanerna i Central Park öppnar inte förrän i början på April.
Det är fortfarande vansinnigt kul att kasta/slå lite baseball.


Fia fångar bollen. Det är Empire man ser i bakgrunden.


Jonas laddar i sin nya tischa från Adidas.


Skön bild. Empire och New York Times-huset man ser i bakgrunden. Jonas får här på en bra träff.


Det var bara vi som där vid 09.30 en tisdag i Mars.


Fia var lite tveksam till baseball men efter ett par bra träffar var hon lyrisk.


Marta får här på en riktigt bra träff. Fortfarande inget lag som hört av sig men jag tror kanske det kan vara problem med min mobiltelefon...

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej igen! Ser ju helmysigt ut det där! Förstår inte de som tycker Baseball ser tråkigt eller krångligt ut?? Suverän sport ju! Spelade Softball ett par år, kul det med.....fick dock aldrig spela på outfield, kastade för kort...haha! Min grej var med att stjäla baser.. Hoppas ni får en härlig New York vår! Hälsningar Mia

Anonym sa...

Tjenare Mia,
Det är grymt kul! Alla som provar på det här borta tyckr det är skitkul. Problemet i Sverige är väl att det kan vara svårt att få tag på handskar/slagträn.
Ska ta med mig mina grejer hem sen ska det kastas varje helg!

Jag försöker slå mig in i nåt lag här men har inte hört så myekt från de jag mailat. Tror dock som jag skrev att det är fel på mon mobiltelefon!