fredag 21 mars 2008

Lyxmannen svälter

Jag svälter här borta. Igår hade jag inte ens pengar till lunch. Vi har en skål här borta där det brukar ligga lite kontanter som jag kan ta av när jag ska handla mat. Den skålen var helt tom igår. Jess hade tagit de sista sedlarna med sig för att kunna köpa lunch. Jag fick äta risiga gamla rester som stått i kylen i säkert två dagar. Ska det vara så här lever jag ju inte i lyx längre!

Jag har inte så stor egen inkomst direkt. Pokern har gått hyfsat när jag väl spelar vilket jag inte gjort på fler veckor nu.
Bloggen har jag tjänat 39 dollar på. Jag får betalt varje gång någon klickar på en annons. Fick dock lite avdrag när google märkte att jag själv satt och klickade på annonserna...
Sen har jag mina guidade turer som jag trodde skulle generera lite pengar. Hittils har jag på 12 guidade turer dragit in lite drygt 0.75 dollar. Tre quarters är allt. Det räcker fanemej inte ens till en donut.

Enda ljuset är att det bara är fem dagar till löning. Får hoppas skålen fylls på då av min försörjare annars får jag byta namn på bloggen. fattigman.blogspot.com tror jag det får bli...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då får la sälj din kropp efter någon gata, kanske kan dra in en dollar lr två......./ K-ör

Anonym sa...

Ja man får ju prioritera. Vegasresa och kamera eller en dagens lunch. Svårt val. Rätt val för vikten.
/V

Anonym sa...

Man har ju kroppen fortfarande så det är inget dåligt tips K-ör...

V: du har en poäng där faktiskt ;)