lördag 29 mars 2008

230 Fifth

Efter den enormt fina steken igår kväll så hade vi hittat en bar vi ville hänga lite på. 230 Fifth heter den och ligger som namnet anger på 5:e avenyn. Om det inte stått såna köfållor utanför hade vi aldrig gissat att det låg en bar här.
Tog hissen upp till 20:e våningen och där låg en riktigt sjysst lounge. Beställde ett par Mojitos och sen klev vi upp en våning där de har en takterass med utsikt över stora delar av Manhattan. Riktigt coolt med en takbar!
Nu var det inte väder att sitta ute men vi tog ett par kort som ni kan se nedan. Blir det lite varmare kommer detta bli en klar favorit!


Jess sippar på en Mojito med Midtown Manhattan i bakgrunden.


Marta med Empire i bakgrunden.


På taket hade de såna vattentankar såklart. Det är Metlife´s byggnad med ser i bakgrunden.


Mycket pynt på taket. En såkallad rooftop garden.


Nu kör vi!


En liten video från en rooftop bar någonstans på Manhattan.

6 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Så lustigt. Jag publicerade precis en bild från 230 Fifth på min blogg idag. Läste om stället i Amelia.

Dit kommer vi nog oxå att gå.

Ha det gött!

Anonym sa...

Mindre än en vecka kvar nu Martin. Hur känns det? /S

Anonym sa...

Aldrig kul att ta steget över till gravsidan! Haha tidens tand biter i skinnet även på en ungdom som Marta, rättvist! Han ser oroväckande tung ut på bilderna medans Jess ser förbluffande ung ut fortfarande. // A&MP

Anonym sa...

Antar att MP är BonJovi? Isåfall vill jag bara meddela att vi alla åldras olika fort och det är hur man känner sig som är det viktiga.
Jag känner mig som 20 så då är det väl min riktiga ålder?
Den våg vi har säger att jag har kropp som en 19 åring så då får jag väl tro på det.

Anonym sa...

Vågen kanske mäter mogenhet, då är inte 19 år någonting att skryta med när man börjar närma sig 30. /S

Anonym sa...

9,3% fett... ;)
//gärdan