onsdag 12 mars 2008

Softball?

Har precis börjat mejla runt mitt "cv" till diverse olika Softballag här på Manhattan. Det är bara sååå kul att lira Softball så jag tänkte jag skulle försöka slå mig in i ett lag. Jag menar, hur svårt kan det vara?

I höstas var jag riktigt nära att få gå med i ett lag. Jag letade runt på Craigslist och hittade ett par potentiella lag. En kille nappade och han ringde så småningom upp mig för att diskutera lite.
En av frågorna han ställde var på vilken position på planen jag brukade spela på.
-Outfield, svarade jag då det verkar enklast. Man ska bara stå långt ut på planen och fånga eventuella lyror och man behöver inte kunna så väldans mycket regler för att spela där.
Sen frågade han lite om min erfarenhet av Softball. Där fick jag linda in mitt svar litegrann. Jag har ju exakt noll erfarenhet men jag ljög och sa att jag spelat mycket "Burnball" och att det var samma sak.
Vi pratade på och plötsligt frågar han,
-Are you from Europe?
Den frågan kunde jag inte ducka för så jag sa att jag var från Sverige och då avslutade han samtalet och sen hörde jag inget mer från han. Skitgubbe!

Nu i år ska jag nog kunna ducka för den frågan också så inom kort ska vi ha ett lag klart till Marta!


Med denna svingen ska det väl inte vara några problem?


Här kan ni se ett par svingar från Marta. Det är Kolsvasonen David Andersson som kastar. Sista slaget är ut från arenan med en mil ungefär.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Tror du att din vinterträning med att svinga drinkar räcker? Pappa

Anonym sa...

Du kan väl presentera dig som Gordon Gekker. Vem nu det är.
/V

Anonym sa...

Jag tror svinga bägare kan vara en bra grej faktiskt. Känner redan att jag slåt jäkligt långt!