tisdag 12 augusti 2008

En måndag/tisdag i Örebro

Vi är i Sverige och detta inlägg handlar om Örebro och Köping.

Jag och min vän Outletkungen tog bilen de dryga sex milen till Örebro igår för att spela lite golf med Snål-Ove. Vi hämtade upp honom i nåt industriområde där han köpt nytt hus och åkte sen vidare till Askersund för en runda golf.
Askersunds golfbana är riktigt trevlig med flera hål längs Vätterns norra stränder. En runda där rekommenderas.

Åkte sen hem till Snål-Oves nyinköpta hus där vi grillade, badade bastu, drack gin tonic, drack rödtjut, drack finvodka, drack konjak och körde en maraton-musical-quiz. Marta var domare och vinnaren, Åsa, vann på 96 pinnar vilket är ganska mycket. Vi började vid strax efter 22.00 och avslutade när det var ljust igen vid 04.19 ungefär.

Tanken var sen att det skulle bli en runda golf på tisdagen också men Lyxmannen var fruktansvärt bakis. Trodde ett tag att blindtarmen brustit igen men jag blev informerad om att man bara har en blindtarm och min är borta.

Hann också med en klassisk "trippeltömning". Varje man med lite självrespekt måste ibland göra en trippeltömning. Det innebär i korthet att man tömmer tarmen, kissblåsan och magsäcken under ett och samma toalettbesök. Fördelen är att man tappar cirka två kilo på ett par minuter. Nackdelen är att man blir för jävla svag. Rekommenders lite då och då men inte för ofta.


Outletkungen och Snål-Ove grillar lite kyckling. Han är duktig i köket Snål-Ove.


Musical-Quiz är i full gång.


Åsa och Snål-Ove. Åsa kommer från början från den risiga förorten till Köping, Kungsör. Snål-Ove och Lyxmannen är båda uppväxta i metropolen Köping.


Väl hemma i Köping igen käkar vi numer lite normala middagar. Här en fläskfile med salami och mozarella-ost med lite fin sallad och ris. Till det ett fint glas mjölk från 2008. En arla.


Hann också med att hjälpa Volvo Tigers till vinst i korpserien. Pontus Brolin, Outletkungen och Lyxmannen. Spelade på i princip tom mage efter trippeltömningen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En trippel!!Hade lite större förväntningar på dig!Orutin?!Lr kan det vara pga utsläppen från Yara?!Något sådant skulle aldrig kunna hända med folk som kommer från risiga förorter./?

Anonym sa...

Så länge de inte fick spärra av Örebro pga gasläcka så tycker jag inte att det är så mycket att oroa sig för. Jag menar, det har ju hänt förr att hela köpcentrar har spärrats av när en bakis lyxman lättat på trycket.
/v(egas)

Lyxmannen sa...

V: Jag tror det var Rauken inte jag som åstadkom den läckan! Oklart.