fredag 8 augusti 2008

Golf at Sprain Lake

Igår tog vi hybilen och åkte ett par mil norrut till Yonkers för att lira lite golf. Miljonvilla efter miljonvilla kantade vägen intill golfbanan. Perfekt tänkte vi, miljonärer nöjer sig inte med vad skit somhelst till golfbana. Eller?

Sprain Lake var en rätt risig bana. En del tveksamma hål och en del banpersonal som var ytterst tveksamma. Kanske var det inga miljonkåkar längs vägen, Kanske var det bara fasader. Jag vet inte.

Killen som stod och tog emot golfbilarna efter 18 hål tyckte vi parkerade lite fel och sa till Marta:
"-Next time park over there"
"-There will be no next time" sa Marta och vände på klacken.

Jag sköt 85 vilket är en katastrof men Superswede-Grobecker sköt 87 så jag är fortfarande obesegrad!


Redan vid ranchen insåg vi vårat misstag. Enbart Caymen Balls. Plastbollar!


Övningsbunkern. De har troligtvis en sjukt bra ungdomsverksamhet här.


Jörgen på hål nummer tre. Par 4, 330 meter eller nåt.


Marta på hål 4, par 3. Lätt par här för Lyxmannen.


Superswede-Grobecker får ett rapp med golfgreppet efter ha droppat nån onödig kommentar.


Ett halvlurigt hål. Det 15:e eller nåt. Alla kom dock över vattnet.


Vi åkte ståndsmässigt. En Cadillac av årsmodell 2009. Fin som fan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Katastrofen var väntad! Man kan inte hålla på å stryka innan en golfrunda!!/K

Anonym sa...

Ni hade iaf tur med vädret. Har hört att det regnar i Sverige.

Men nu får du väl ta lite semester. Jag menar, OS börjar ju. Det blir väl soffan i 3 veckor för dig och Jess.

/V, som är i soliga London men som snart åker till regniga sverige

Lyxmannen sa...

Bra K! Det var sista gången jag går upp sådär tidigt om jag ska spela golf på dan sen.

Ses om några timmar V!

Anonym sa...

Det enda vi aldrig kan påverka är vädret!! Jag blir så innerligt trött på alla som klagar på vädret - och det varje dag!
Tänd lite ljus, läs en god bok, städa lite och njut av att bara få vara inne.
Goda råd från en 58 årig pigg dam.

Lyxmannen sa...

58-årig pigg dam: Jag håller med dig till fullo! Det bästa jag vet är att vara på landet när det regnar och läsa en bra bok i fem timmar eller nåt. DET är semester!

Anonym sa...

Aftonbladet tipsar om bättre golfupplevelser:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article2914797.ab