söndag 17 augusti 2008

Sveriges minsta badplats?

Vi är i Sverige och detta inlägg handlar om en av Sveriges minsta badplatser.

Jag vet inte vilken som är Sveriges minsta badplats men Lövsjön borde ha en av dem.
Kulinge havsbad utanför Köping är så litet så man inte längre får ner ett badlakan på stranden. Det kan vara det minsta men Lövsjön är inte långt efter.

Vi tog med de båda terroristerna Carl och William till badplatsen. William fiskade mest medan Carl bombade så det stod härliga till.
Man kan ta bilen längs en grusväg och sen gå 100 meter genom urskog för att komma dit eller så tar man båten vilket vi gjorde.


De har ett omklädningsrum och en sandstrand som är ett par meter bred. That´s it.


Jag vet inte vem stom ställt dit detta omklädningsrum och hur många som använder det men jag gissar på ett 20-tal per år. Stort att det finns damernas och herrarnas hursomhelst.


Carl 5 år visade hur man gjorde en bomb.


Han laddade på bra men det var lite för grunt kanske...


Självklart hade någon borrat ett hål mellan de båda omklädningsrummen. Du får nog stå här ett tag om du ska ett par bara kvinnobröst...


William 7 år fick ro till badplatsen. Kanske är detta nästa Lassi Karonen?


Carl 5 år gör bomben i det decimeterdjupa vattnet. Han tycker också att det är min tur efter att han hoppat. Självklart bombade jag...


Carl fick ro tillbaka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ta bilen? Nu har ni nog varit i det biltäta landet för länge. Man kan gå också. Tar 5 min:-)
/v

Fredriksson sa...

Fin badstand och fina bilder. Dessutom vad vore badhytten om det inte fanns kikhål:)
Fredriksson

Anonym sa...

Marta det kommer ingen till damernas omkl rum! Så sluta tiita i hålet å kom med lite updates ;-)/K

Anonym sa...

Kikhål måste de finnas om det ska vara en riktig badstrand!

K: Hr inte haft så mycket internet. Mycket att se i Köping också!