måndag 11 augusti 2008

OS nästa? JA!

Jag skrev ett inlägg i slutet på December som hette "OS nästa? Nja.." Som alla vet är jag den första att erkänna mina misstag så här kommer en rättelse.

Mycket tack vare Lyxmannens träningsupplägg i December så har de svenska handbollsdamerna tagit sig till OS. Spelmotorn Jessica Enström genomgick det som få andra mäktat med. En veckas träningsläger i New York hos Lyxmannen. Låt vara att det var mer shopping än träning men det var här som grunden lades till det som senare blev en sån succé i OS-kvalet.

Jag såg till att hon och hennes lag vann den musiq-quiz som vi hade på nyår vilket gav en så enorm energi-boost att Jessica senare tog sig till OS via ett nervdarrande kval. Som alltid höjer Lyxmannen människorna runtikring sig när det kommer till idrott. En Eric Cantona i modern tappning. Fast utan en risig fransk accent.

Lyxmannen önskar såklart Jessica och hela landslaget lycka till i OS. Samtidigt kan jag inte hjälpa att känna,
"Fan, det är tack vare mig dom är i OS"

Edit: Nu är de på gång!
Visst tog de sig till kvartsfinal!!


Här är vinnarlaget från nyår. Jessica var kapten för sitt lag och fick ta emot en pava skumpa av Lyxmannen.


Här är en gammal legendarisk bild som jag hittade i mina gömmor. Den är från 2001 på en parkeringsplats i Smögen. Outletkungen och en tidig Lyxman hittade Tina Flognman som då var relativt okänd. Idag kapten i det lag som ska ge oss OS-guld. Vi har alltid haft en näsa för talang jag och Outletkungen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Skönt att man kan lita på att lyxmannen gör allt för att de svenska handbollstjejerna ska spela OS!
Har du några fler kort i rockärmen så släng fram dem snabbare än kvick! Ser mörkt ut där borta.
/V

Anonym sa...

Har nu kollat på den nedre bilden säkert 10 ggr!! Greppar fortfarande inte riktigt vad den föreställer... Det står en handbollstjej i mitten på kortet, högra sidan ser lite gråaktig ut, men den vänstra sidan liksom bara flyter ut ?! ;-) /K

Anonym sa...

Det ser väldigt mörkt ut V. Vet inte vad som gått fel. Kanske får Jessica spela för lite??

K: Den vänstra sidan blir större och större kan jag meddela efter en bastu igår.