söndag 24 augusti 2008

På besök hos Kungen

Det är ingen lek att vara på "semester" i Sverige. Det är många besök som ska avhandlas och många vinglas som ska tömmas.

Onsdag kväll käkar vi en trevlig middag på Restaurang H i Köping. Torsdag morgon åker vi till Stockholm. Jess träffar lite folk på kontoret medan jag lunchar med lite folk födda i Köping. Magnus Ilkka, Benny Silfvergren, Fredda Nilsson och Micke Sandström sluter upp för en lunch på Drottninggatan. Åker sen direkt till pappalediga Fredrik "Fronna" Andersson på söder. Kikar lite OS innan jag åker hem till Rauken där Jess ansluter för en middag med Raukens syster Anna med pojkvän som ska låna vår lägenhet i New York med start den 23:e Augusti. Kommer hem runt 22.00 och hinner snacka lite med min syster som bor i vår lägenhet i Solna medan vi är i New York.
Fredag morgon 09.00 har jag möte med min chef om min framtid när jag väl kommer tillbaka till Sverige. Framtiden ser ljus ut för en man som haft semester i drygt 15 månader.
11.07 tar vi sen tåget mot Västerås där vi möter upp Kungen med föräldrar. Tanken var att jag och Pappa-Kung skulle lira lite golf och sen en middag på kvällen med regnet gör att det blir en runda på stan istället och sen en sittning hemma hos Kungen.
Vi skulle åkt hem på kvällen men efter att jag på systemet i Västerås förlorat en sten, sax, påse mot Jess om vem som skulle få dricka så bestämmer jag att vi sover över där så båda kan dricka.

Blir en trevlig sittning med mycket alkohol som slutar på garageuppfarten för Pappa-Kung. Orutinerat.


Kungen som numer är 14 månader fick en sjysst Yankees-tischa av oss när han fyllde 1 år.


Som alltid är Lyxmannen ett föredöme kring barn...


Lyxmannen, Per och Pappa-Kung. Notera också grillspjutet som kan vara den längsta bit kött jag sett på länge.


Sanna, som ju var på besök både vid nyår och nu i Juli, Per, Jess, Frida, Mamma-Kung och Pappa-Kung samlade för en bit grillat kött. Notera också vinglasen som Per och Pappa-Kung dricker ur. Termen "Ett glas rött" får en ny innebörd och detta blev också Pappa-Kungs fall senare under kvällen...


Här slutar Pappa-Kung sin kväll, på en uppfart i Västerås. Eller ber han?


Dagen efter vid 07.00 tyckte Kungen att det var dags att kliva upp. Ingen lek att vara småbarnsförälder...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära vänner
Tack för en mycket trevlig fredag hos oss på Kabingatan.
Pappa-Kung var lite sliten under lördagen så det fick bli jag som köpte 30 meter golvlist! Tack Frida och Pär för hjälpen!
Pappa-Kung skyllde sin orutin på dåligt grillspjut, mycket märkligt!
Hoppas att ni fick en bra lördag, vi ägnade resten av helgen åt att spika golvlister men nu är de på plats!

Massor av kramar från Mamma-Kung

Anonym sa...

Åh, där skulle man varit! Vad härligt ni såg ut att ha.

Till Pappa-Kung vill jag bara säga att du ska vara glad att det inte finns film från toan eller liknande. Man vet aldrig vad som händer när lyxmannen är i farten. Jag tror dessutom att man ALDRIG ska våga dricka från det rödvin som lyxmannen bjuder på...det har ju hänt förr att det efter lyxmannens inblandning gått utför för en och annan ;-)

Kram till hela gänget!
/MA

Lyxmannen sa...

Pappa-Kung är på många sätt ett föredöme för andra pappor runt om i Sverige!
Länge leve Pappa-Kung! ;)

Tack för en supertrevlig kväll och en finfin säng!!

Lyxmannen sa...

Madde: Jag vet inte vad du pratar om!! :)