fredag 1 augusti 2008

Ni kan kalla mig Korkort

Jag kräver att den svenska regeringen tar beslut om att i framtiden utfärda körkort som en engelsktalande person kan tyda. Idag. Inte imorgon, IDAG!

Var idag och hade ett möte med det företaget jag hjälpte i Maj med lite översättningar av svenska webbsidor. Det har blivit lite mer jobb med en del andra saker de ville ha hjälp med och idag hade vi ett litet avstämningsmöte.

Som alltid här i New York måste man signa in sig var man än ska. Jag gled fram till vakten och lämnade fram mitt svenska körkort och ser hur damen tittar noga på det innan hon lägger in mitt namn i datorn.
"-Here you go Korkort" säger damen och ler när hon ger mig mitt passerkort. Vakten har alltså tolkat mitt svenska körkort galet fel. Eller så kanske folk heter Korkort någonstans i världen?

Jag kräver att vi får internationella körkort i Sverige!!! Kan nån maila Reinfeldt eller nån chef på vägverket åt mig!!??


Korkort Andreasson. Inte helt fel kanske?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! De är roliga i USA.

Jessica sa...

Haha, det där var riktigt roligt!!

Det svenska körkortet ställer till det för oss svenskar här borta lite då och då. Senast i söndags på Springsteen-konserten när Hasse och Johan ville köpa öl. Det fick de inte på sina svenska körkort, där gällde pass eller amerikanskt körkort, vilket vi inte hade med oss.

De fick då tipset av killen som sålde öl att gå till kassan bredvid till en gammal näst intill blind man, och visst fick de köpa där! :)

Anonym sa...

Ha, ha, ha! Det var det roligaste jag läst på länge... Hädanefter är Korkort ditt nya smeknamn. Vi grillar och dricker rödvin på Annikas balkong. Ha en bra helg!

Anonym sa...

LOL!! Men bättre än kortkort iaf!
/V

Anonym sa...

Med tanke på att majoriteten av amerikanarna inte kan peka ut Australien på en karta så är jag inte speciellt förvånad...

P.S. Kort på Yankees tröjan är snart på ingående, ber om ursäkt för dröjsmålet.

//Pappa-Kung

Anonym sa...

Jag förväntar mig kort inom kort Pappar-Kung. / Korkort