fredag 8 augusti 2008

Uncle Jack´s Steakhouse

Efter golfen igår mötte vi upp resten av Jess arbetskamrater här borta för lite middad på det finfina Stekhuset Uncle Jack´s. Jag drack det godaste vinet jag någonsin druckit där. Ett Malleolus från Ribera Del Duero av årgång 2000. Jäklar va fint det var!! Tumba-Johan hade älskat det.

Bodare, som varit här ett antal gånger, tipsade om en stek som inte stod på menyn. En Cajun Blackened RibEye som var riktigt jäkla god! Lite fina sides till det och sen ett par glas Malleolus gjorde denna middag till en njutning.

Uncle Jack´s får Food 23, Decor 19, Service 21, $67 i Zagat-guiden.


Malleolus, Ribera Del Duero från 2000. Så gott så jag vill dricka det varje dag. Eller iaf varje helg.


Lite risig bild men de hade en helt ok inredning med små balkonger på övervåningen.


Cajun Blackened RibEye med lite sparris, creamed spinach, champinjoner och vitlökspotatismos. Najs!


Jess, Bodare, Jörgen, Superswede-Grobecker och Annika. Indirekt är det dessa som ser till att Lyxmannen har mat på bordet varje dag. Tack till er alla!

4 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Vi blev snuvade på the cream spinach när vi var på Peter Luger Steakhouse (sjukt lång historia, tar den en annan gång) så det har jag inte smakat Hoppas det är godare än det ser ut på bilden.

Köttet ser riktigt smaskigt ut, kan inte förstå hur folk kan vara vegetarianer, skulle nog hellre dö. Njae, nu lät jag nog en smula dramatiskt, men typ.

Tur att du har så goda vänner som föder dig...

/Mallis

Anonym sa...

Helt allvarligt så är det så skönt att läsa denna blogg trotts lite tandagnissel och någon tår. Har varit i äpplet 2 ggr och längtar tillbaka hela tiden. Ni ser ut att njuta till fullo, härligt att se! Har hört att man skall kunna se på bio utomhus i någon park, undrar om det är något som är värt att göra? Mycket fina restauranger, inget Ray's Pizza och billigt tetra vin på balkongen på gång?
Vad är det för eminent kamera som bilderna tas med om man får fråga?

Anonym sa...

Film ute i en park tycker jag är helt överksattat. Skulle jag aldrig se.
Varför skulle man vilja sitta ute och titta på film?
/v

Lyxmannen sa...

Mallis: Creamed Spinach är riktigt gott tycker jag.
Jag håller med dig om vegetarianer, de går miste om såååå mycket!!

Den som gråter: Det är i Bryant Park tror jag. De har kört en del klassiker och en del skit. Har ej varit där ännu men det kan kanske bli en vända när vi åker tillbaka.

Det händer ibland att vi dricker vin på balkongen. Det har dock on om tetra här borta men däremot har de 2-liters pavor på flaska.

Det är 50/50 om bilderna tas med vår lilla Canon Powershot 750(?) eller om de tas med våra stora systemkamera Canon EOS 40D. Är vi ute och käkar så är det generellt den lilla kameran som för övrigt är grym!

V: Gillar man inte film så kanske inte utomhus-film är någon succé...