lördag 7 juni 2008

7 juni

Idag, 7 juni, är en speciell dag för mig och Martin. Inte bara för att det är Martins mammas födelsedag utan det är även dagen då vi träffades för många år sedan. Vi säger härmed ett stort GRATTIS till Margareta och så kan vi berätta hur vi spenderat våran dag.

Tog en sovmorgon efter att ha varit lite slitna från gårdagen. Scannar nätet och uppdaterar oss på allt som hänt i världen. Då det var superfint väder i New York idag hade vi stora planer, det pratades om att åka till antingen Fire Island eller Coney Island och bada, av det blev intet. Eftersom vi var så sega imorse och aldrig kom iväg blev det solterassen någon timme istället. I och för sig inte fy skam att ligga på 43e våningen och slappa lite.

12.00 var det avspark i fotbolls-EM och då var vi ju givetvis tvungna att vara på plats i tv-soffan, vem vill missa Schweiz-Tjeckien?? Nästan direkt efter följde ju Portugal-Turkiet så det blev fortsatt ryggläge och A/C på. Ute visade ju termometern på 34 grader!!

Efter de båda matcherna tyckte jag att det var dags för lite mer sol så det blev solterassen igen, Martin föredrog en basebollmatch på tv. Vi bestämde oss ändå för att försöka ta oss ut idag, så vi tog begav oss till en spansk tapas/seafood-restaurang nere i Chelsea för middag. Taxi var enda alternativet då det fortfarande klockan 20.00 var 31 grader varmt!

El Quijote hade otroligt goda mojito, paella, crabcake, rödvin och grillad lax! På toppen av det tog Martin en creme brulee till efterrätt (och denna gång hade jag inte ens en tanke på att det skulle bli dyrt, det var ju ändå våran dag!) :)

Nu är vi hemma och det är återigen ryggläge och A/C som gäller innan sängen väntar!

På återhörande!
/Jessica

ps, om ni hittar stavfel idag finns det en naturlig förklaring i det goda vinet!


Martin spanar in höstens heta resmål i Karibien, förhoppningsvis hinner vi med ytterligare en resa dit innan vi återvänder till Sverige.


Jessica slappar, sover jag redan?


Jessica och Martin på El Quijote, trevlig restaurang!


Martins bamselax!


Så här mycket blev det kvar av min seafood paella när jag hade ätit klart. Vem trodde de skulle smälla i sig allt det där själv? Blev lite pinsamt när jag inte ville ha doggy bag med mig hem, servitrisen trodde inte att jag gillade maten...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis vänner, hoppas ni hade en trevlig dag!

Själv firade jag (födelse)dagen med familjen på Fridays, knaprandes på Buffalo Wings med Blue Cheese osv, precis som ni visat oss vägen!

F.ö. är ni bjudna på kungens kalas nu på lördag(14/6), räknar med att ni kommer! ;)

Kram, Jonas

Anonym sa...

Mjotack.

Blue Cheese kan man aldrig få för mycekt av!

Vi ska se om vi kan komma loss för Kungens kalas. Kan bli taj då Jess ska arbeta på måndag..

Vi får boka upp lite golf i Augusti däremot!