måndag 23 juni 2008

Långpromenad på Manhattan

Jess har börjat gå hem från jobbet ett par dagar i veckan. Idag bestämde jag mig för att hänga på. Perfekt timing då temperaturen stod på ynka 28 grader vid 18.00.

Vi valde idag att gå längs vattnet på den västra sidan av Manhattan hela vägen upp till 56:e gatan. En trevlig promenix som tar ganska precis 80 minuter för två vältränade personer i sina bästa år. Jag uppskattar att det är drygt två mil hem till oss från börsen. Nån som är av annan uppfattning?


Här ser ni hur vi gick från mötesplatsen vd Ground Zero och hem till lägenheten på 56:e gatan.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir en del att gå....Hur länge ska ni bo i New York??? Ojj martin har du spelat golf i 20år, hur gammal e du??? :)
Jessica, jag känner igen dig, känner du Micaela A? vad gör hon nuförtiden???? Ha en bra dag...

Jessica sa...

Tindra: Ja, jag känner Mikaela A. Vi umgicks väldigt mycket när vi båda bodde i Köping, men nu på senare tid har vi tappat kontakten lite så jag vet inte riktigt vad hon har för sig. Jag skulle gissa på att hon bor i Gbg, men det kan vara fel.

Vi flyttar förmodligen hem i höst, okt/nov kanske.

Ha det så bra och kul att du hittat hit!

/Jessica

Anonym sa...

Tindra nu är du ute på djupt vatten!! Säg så här, jag började lira golf tidigt... ;)

Anonym sa...

2 mil... jo man tackar. Hur har ni ställt in era Garmin? 12 km kanske är mer rätt.
/v

Anonym sa...

Marta! Vad innebär den här frasen?
"Vi flyttar förmodligen hem i höst, okt/nov kanske"!? Ett år räcker väl inte!!/ K

Anonym sa...

Jo nog måste ni komma hem snart, mycket renoveringsjobb ligger på er. Framförallt på Marta :-)

/Erik

Lyxmannen sa...

V: Du har nog rätt, det är runt en mil, max.

K: Vi kom för ett år sen idag typ så om vi blir kvar till November är det nästan 17 månader. Jag hade nog kunnat stanna lite till men det kanske kan vara bra att få lite ordning på tillvaron igen ;)

Rauken: Enligt scrummötet ska renoveringen vara klar till November. Varför tror du vi kommer hem just då för!!?? ;)

Jessica sa...

Imorgon tar jag med mig min Garmin Forerunner 305 så att jag kan mäta hur långt det är hem från jobbet. Återkommer med exakt antal meter.

/Jessica

Anonym sa...

Du kan kolla exakta avståndet här: http://www.gmap-pedometer.com/

Lyxmannen sa...

Den där gmap säger att det är dryga 8km. Kan stämma hyfsat även om jag tror att det är 9km. Imorgon ska vi mäta!
Tack för tipset vem det nu än är :)