söndag 15 juni 2008

Utbränd eller skrumplever?

Vaknade vid 04.00 imorse och med fruktansvärda magsmärtor. Jag har tidigare haft lite problem med min mage som tant doktor i Solna tror är stressrelaterat. Så imorse kom smärtorna tillbaka för första gången sedan vi flyttade över hit, och det kanske inte var så konstigt. Inte nog med att det är jag som jobbar heltid, igår på min lediga lördag putsade jag fönster, lagade mat, diskade och tvättade kläder. Allt medan Martin satt på balkongen och läste en bok i lugnan ro.

(Och apropå fönsterna, när vi härom dagen pratade om att det kanske var dags att putsa dem för vi såg inte ut längre sa Martin "Öhh, det kanske är min tur att putsa fönsterna?" "Öhh, typ" fick han till svar då han inte har putsat ett enda fönster sedan vi flyttade ihop 2002.)

Själv är han dock övertygad om att mina magproblem beror på en begynnande skrumplever. Det fina vädret och min lediga vecka gjorde att det kanske blev aningen för många glas rödvin de senaste dagarna?!

Nu är han också på mig om att jag måste plocka in tvätten från igår!
Tur att jag börjar jobba imorgon igen så att jag får lite lugn och ro!!!

/Jessica

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej p´å er!!
Mamma Margareta(Martins) tycker nog att ni ska ha lite arbetsdelning. Gör saker och ting tillsammans så går det fortare och blir roligare för alla parter. Skärpning gossen Martin - du kan om du vill!!!
Vi har köpt oss en skrivare som jag precis installerat. Undrar om det finns något datajobb som jag kan få? har ju både installerat internet och en skrivare. Hur många 58 åriga damer kan det??
Kram på er båda - ha det bra
mamma och Roland

Anonym sa...

Protest!
Det är en soklar skrumplever och inget som har med stress att göra.
Den som trodde att Jess skulle åka på skrumplever före mig räcker upp en hand!

Anonym sa...

1. Jess borde ha rätt lätt för att få skrumplever. Jag menar, blir man bakis bara man umgås med onyktra och luktar på alkohol, ja då borde man kunna få skrumplever rätt lätt när man dricker själv.
2. Man kan ha ont i magen i Eskilstuna också:-)
Kram V

Anonym sa...

Bra jobbat med skrivaren och internet Maggan!! Märks att Martin har ärvt sina datatalanger från dig!
Martin- nervös inför matchen?
/v

Anonym sa...

Se till att fixa Zlatans knä!!!!
Vi kan ju lika gärna packa och åka hem om han inte är på plan.
Go Zlatan!
/v

Mallis in real life sa...

Du kanske är laktosintolerant!

Lyxmannen sa...

Bra löst med datorn Morsan! kan du skriva ut på den också??

V: Solklar skrumplever. Hon har läskat på mer denna vecka än jag sett på hela år ibland i Sverige.
Precis som du skriver blir hon ju bakis även när jag festar så du kan ju tänka dig hur det varit denna vecka...

Mallis: Ledsen, det är en begynnande skrumplever till följd av alltför stort intag av alkohol ;)

Anonym sa...

Skrumplever eller inte. Jag tycker ändå att det nog va Martins tur att putsa fönster. Kanske tom lagamat, diska och tvätta kläder också?

Fast har Martin börjat läsa en bok. Ja då kan nog hela huset brinna ner innan han märker nått :-D

/Erik

Anonym sa...

Skulle väl va om boken brann upp, då kanske han skulle få eld i baken. Det är inte klokt vad vitsig man kan vara
/v

Anonym sa...

Rauken du ska inte tro på allt som Jess skriver.

Mycket vitsigt V!

Anonym sa...

Erik talar nog mest utifrån egna upplevelser av dig Martin?!

V, det var nog din bästa kommentar så här långt, den var vitsig!! Skrattade gott!

Jessica