måndag 2 juni 2008

Kock Jessica

Jag hade lovat Martin att ha maten klar ikväll när han kom hem från sin fotbollsmatch. Så efter min promenad hem från jobbet, 1 timme och 20 min, så ringde jag och beställde indiskt för pickup. Ja, jag beställer inte hemkörning när det är ett längdhopp i Klüft-klass till restaurangen. När jag skulle hämta maten fick jag frågan av en kvinlig servitris hur jag kunde hålla mig så smal, jag som äter så mycket indisk mat. Nu har det nog blivit lite för mycket Baluchi's på sista tiden :)

Vi åt maten till femte finalmatchen i NHL mellan Detroit Red Wings-Pittsburgh Penguins, en match som fortfarande pågår. Just nu är det avbrott för att Ryan Malone (Penguins) fick ett skott på näsan, en näsa som redan var bruten. Han bröt den i första finalmatchen efter en tackling av Kronwall. Vill inte ens tänka på hur skönt det måste ha varit att täcka skott med den näsan?!

Nu blir det efterrätt, jordgubbar och glass, mums!

/Jessica

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rock On!

//P

Anonym sa...

Uppe tidigt P?

Anonym sa...

Vissa av oss måste jobba.... eller om jag kollade hockey..

//P

Anonym sa...

Jag som nyss fick ett mail av dig där det stod att du åt nyttigt. Jag vet ju iof inte hur du åt förut, men både indiskt och glass på en måndag...
/V

Anonym sa...

Jo, efter att jag skrivit inlägget tänkte jag mig faktiskt för och insåg att klockan var 22 och det var måndag kväll, inte läge för glass alltså. Får försöka hålla mig till lördag!

Det blir mycket sallader till lunch, det är det jag kallar nyttigt! :)

/Jessica