onsdag 18 juni 2008

Första Softballmatchen

Då har man gjort premiär i Softbolligan här i Central Park. För första gången på länge var jag lite nervös inför en match. Kunde trots allt inte alla regler och har aldrig lirat en softballmatch förut.

Visade sig att vi var ett par för mycket så jag fick vänta lite på min debut. Efter ett par innings sa coachen åt mig att spela right centerfield vilket är en bit ut på planen. Fångade faktiskt hela tre lyror under de innings jag stod därute.
Fick sen en ynka chans att svinga träet. Vårat lag var väl sådär snällt sagt så vi fick ju bara tre chanser per inning i princip. Det är tio pers i rotationen som ska slå och man spelar bara sju innings så då förstår ni att man inte får så många chanser om inte laget slår lite bättre.
Det gäller att bränna tre spelare då byter man inne- och utelag. I vårt fall brände de tre på en gång i varje inning i princip så det var lite surt.

När jag klev fram för att slå låg vi under med 4-1 men hade två pers på baserna så om jag slog en homerun så skulle det vara utjämnat. Drömläge med andra ord. Laddade så mycket jag orkade och fick på en bra träff men en av killarna långt ut i planen lyckades fånga den vilket gjorde att jag blev bränd. En sving var allt det blev! Antiklimax. Var dock ett bra slag som med lite tur hade kunnat segla över utespelarna.
Ska tilläggas att ingen slog en homerun och ingen slog över de som stod längst bak i planen på hela matchen.

Vi torskade till slut med 4-1 efter alldeles för mycket misstag av de som lirade infield. Nästa match får jag nog ta plats där...


Marta på väg ut för att göra premiär som outfielder.


Lyra direkt gjorde att man kunde slappna av lite.


Min enda At Bat som det heter. En hyfsad sving och bra träff men tyvärr en lyra som gör att slagmannen blir bränd.


Besvikelse!


Ytterligare en lyra. Vi hade redan bränt två pers så detta var tredje. Efter tre brända byter man inne och utelag i Softball.


Lyra och sen ett perfekt kast till Shortstoppern. Om man fångar bollen får de som redan står på en bas springa medan han som slog blir bränd. Därför måste man fånga bollen och sen kasta den till någon lämplig person. Inga konstigheter här och ingen vågade löpa då de sett Martas kastarm.


Merparten av publiken kom i kostym. Jess och Superswede-Grobecker på plats i solen.


North Meadow heter denna del av Central Park.


Tack och hej. Fick en del beröm efter matchen och coachen ville absolut ha med mig till nästa match. Jag svarade som Outletkungen alltid gör "Everything has its price"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kalles har dock alltid varit lågt..../K

Anonym sa...

Så har också Martins...
/Erik

Anonym sa...

Sicket tugg. Vi säljer oss svindyrt!!

Anonym sa...

Skönt att höra att du kunde behärska premiärnerverna bra!
/v

Lyxmannen sa...

Inga konstigheter!