måndag 9 juni 2008

Snål-Jessica is no more

Jess skrev ett inlägg en bit ner som hette Snål-Jessica. Jag vill nu döda den myten om att hon är snål.

Idag smet hon iväg och klippte sig en sväng. Kom tillbaka dryga tre timmar senare och hade då både klippt sig, färgat håret och fixat naglarna.
När jag var och klippte mig för ett tag sen fick jag skit av Jess för att jag totalt sett gav 17 dollar i dricks till tre olika personer. Det var för mycket tyckte hon. Sen skriver Jess alltså ett inlägg om hur snål hon är och kommer sen hem och bekänner att hon idag gav 40 dollar(!!!) i dricks för sin klippning/färgning. Då gav hon ändå ingen dricks till den som tvättade håret. Efter det gav hon sen alldeles för mycket i dricks till damen som fixar hennes naglar. Totalt mer i dricks än vad hela min klippning kostade!!

Det är inte ofta jag sätter ner foten men nu gjorde jag det.
-"Du får ta pengarna ur egen ficka", sa jag. Nånstans måste man dra gränsen eller vad säger ni grabbar därute???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det räcker med ett fotnedslag..Ger man dom lillfingret så......../K

Anonym sa...

Den "egna fickan" är väl den ficka du också tar ur, eller? Mvh Humlegården

Anonym sa...

Det gäller ju att prioritera vart man ska lägga pengarna!!
/V

Anonym sa...

Precis K-ör!

Tekniskt sett är det väl "samma ficka"...