torsdag 5 juni 2008

Snål-Jessica

Det bor en liten smålänning i mig, och det kanske inte är så konstigt då jag är född i Kalmar. Det roliga är att han gör sig påmind då och då även nu när vi bor flera hundra mil bort. Ibland är jag så snål som bara äkta smålänningar kan vara (pappa undantaget).

Denna vecka har jag inte köpt någon tunnelbanekort så jag köper enkelresor för $2 styck när jag ska till och från jobbet. Ibland promenerar jag hem 1 timma och 15 minuter för att få lite gratismotion. Men idag när jag slutade jobbet regnade det, var grått och trist och jag var jättetrött. Ändå bestämde jag mig för att gå hem, jag tänkte att jag tjänar ju ändå $2 för besväret!!

När vi är på restaurang och äter struntar jag ibland i att beställa in nåt annat än vatten för jag tycker det blir för dyrt om både jag och Martin tar läsk. Och så blir jag lite småsur i smyg på honom då han beställer både juice och tar en förrätt, fast jag säger inget.

Men när det är jag som beställer biljetter till olika sportevenemang då tänker jag inte så, när jag köpte våra basketbiljetter för $300 styck (!) tyckte jag att det var rena rama kapet. Hur går detta ihop? Det finns ju ingen rim och ranson alls om jag tänker efter...

Men det är nog så jag funkar.

/Jessica

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi skänker en tanke till vår stackars gosse!
Vi har aldrig upplevt dig som snål Jessica. Du köper alltid mycket och fina presenter till oss. Du kanske är snål mot dig själv??
Vi har firat Linda´s student i strålande sol och 30 grader varmt!
Nu slappar vi bara hos Håkan...
Ha det bra! Alla hälsar!
/M och J