måndag 23 juni 2008

Nya golfklubbor

Då ju Jess fick en extra klänning på sin födelsedag var det inte mer än rätt att även Lyxmannen fick en liten present. Tog därför med mig Jess till Golfsmith på 54:e gatan mellan Lexington och 3:e avenyn för att kika på lite nya järnklubbor igår. Var först på NY Golfcenter men de hade för risigt med vänsterklubbor så de bojkottades.

Jag har lirat golf i snart 20 år men aldrig brytt mig om att "customfitta" mina klubbor. Har alltid kört med ett standardset och varit nöjd med det. Har heller ingen aning om hur långt jag slår med någon klubba utan kör på känsla.
Numer har jag väl kanske 6-7 i hcp men var nere på 3-4 nån vända för 15 år sen eller nåt så det hade kanske varit läge att se över utrustningen lite men det är aldrig för sent för sånt antar jag..

En gammal gubbe som arbetade i affären mätte mig från topp till tå och tog sen fram lite olika klubbor som jag fick provslå. Valet föll på ett par Ping G10. Betydligt med förlåtande än min Ben Hogan Apex Plus jag kör med idag.
En inch längre, ett par grader upprätta, tjockare grepp och ett styvare skaft var de ändringar vi la in jämfört med en standardklubba. Gubben skrattade åt mig när jag sa att jag aldrig "customfittat" mina klubbor förut.

Järn 2, järn 4-Pitchingwedge samt en extrawedge fick det bli för ynka 863 dollar. Jess tyckte det var skitkul att shoppa golfklubbor och låter hälsa att hon ska börja spela inom kort.


Detta är ett kort på Marta från Valedolobo, Portugal. Småtrevligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lol, du köper en klänning till tjejen i födelsedagspresent för $134, men lägger ut $863 på present till dig själv :)

Lyxman är nästan lite i underdrift ;)

/En trogen läsare

Anonym sa...

Det bästa foto jag sett!
Vem är fotografen?

/Conny Sillén

Anonym sa...

För att benämnas som Lyxman måste man väl göra lite såna här dealar antar jag :)
Tycker det var en ganska fair deal ändå. Jag tog inte de allra dyraste klubborna!

Fotograf Hedenström lyckades för en gångs skull...