måndag 9 juni 2008

I love Mondays!

Måndagar har genom åren inte varit min favvo-dag direkt. Man har långt till fredagsvinet en måndagmorgon vid 07.00...

Här i New York är det en toppendag på alla sätt. Man kan vakna när man vill och när man väl vaknar vet man att alla man känner i princip är och kämpar på nån arbetsplats. Jag vaknar ofta med ett leende på läpparna på måndagar.
Sen brukar jag käka en finfrukost för att fira in måndagen lite. Den intages alltid till ESPN:s 90-minuters-morgonsändning. Bara på måndagar kör de 90 minuter annars alltid 60. Så jävla fint med en rejäl sportsändning och inte dessa 12 minuter som SVT kör med!

Om klockan sen bli efter 12.00 innan jag kommer ur soffan brukar jag försöka ta det lugnt resten av dagen också. Av nån anledning blir jag alltid lite stressad om klockan blir efter 12.00 och jag inte gjort nåt så då brukar jag försöka ta det lugnt resten av dagen. Man har ju hört en del skräckhistorier om folk som bränner ut sig i ung ålder.

Sen är det alltid fotbollsmatch på måndagar vilket gör att man har nåt att se fram emot. Ikväll är det inte avspark förrän 22.50. Termometern står på 30 grader. Kanske är detta det närmaste man kommer proffslivet i Spanien och de sena matcherna där?


Idag blev det finfrukost. Eggbeaters och bacon.


Eggbeaters tror jag inte finns i Sverige? Det är typ allt det nyttiga i ägget som de säljer i en förpackning. Många kroppsbyggare som kör med detta och så även Lyxmannen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser vissa likheter mellan dig och dom riktiga kroppsbyggarna, tror du att det är vinet som du dricker som hindrar utvecklingen?
Du har ju klar potential att bli något i kroppsbyggarkretsar. Mvh Forza Sweden

Anonym sa...

Jag är också en måndagsälskare!!
Fast jag gillar alla dagar.
/V

Anonym sa...

Hur många andra konstiga ämnen finns i den egg beaters förpackning?

Anonym sa...

All sprit hämmar helt klart min utveckling.
Ska dricka lite denna vecka men sen är det fokus träning!

V: Du är ett undantag från den generella regeln om att måndagar suger ;)

Det är inte så farligt med konstiga ämnen i egg beaters tror jag. Hyfsat gott och ganska nyttigt.
Blir en till portion nu.