torsdag 26 juni 2008

PANIIIK

Idag kommer min lillasyster Madelene och våran vän Sanna på besök. Jag skulle hjälpa dem att hitta flygbiljetter när vi var hemma i Sverige i våras. Det var inte det lättaste att försöka få ihop dem på samma flyg över Atlanten, en från Uddevalla och en från Västerås. Dessutom hade de endast ett fåtal datum att välja på, det är ju träningar och sånt man inte kan missa.

Så efter en hel kvälls letande tyckte jag att jag hade fått ihop det bra, flyg från Göteborg-Stockholm-Reykjavik-New York till ett helt överkomligt pris. Min tanke var att Madelene skulle flyga från Göteborg till Stockholm, där Sanna ansluter och sedan fortsätter de tillsammans över Atlanten. Jag sa till dem båda att det är lugnt, eftersom inrikesresan är med SAS och resten Iceland Air så går det bra att Sanna hoppar på på Arlanda. Att endast köpa Sthlm-Reykjavik-New York till Sanna skulle bli 2000kr dyrare än om man la till ett SAS-flyg från Göteborg.

De skulle alltså flyga imorse, torsdag, svensk tid. Igår när jag kom till jobbet hade jag fått ett mejl från Madelene där det stod "PANIIIIK". Hon hade ringt och skulle fixa med Sannas glutenfria mat på planen och tog då tillfället i akt och kolla om det var ok att Sanna inte flyger Göteborg-Stockholm. Svaret blev nej, om hon inte flyger från Gbg så avbokas hela hennes resa....

Ohh, no!!
Shit, vad gör vi nu??

Madelene fick tag på Sanna på jobbet på onsdag förmiddag och meddelade att hon måste ta sig till Göteborg på kvällen. Men Sanna är ju inte den som är den, hon sticker hem tidigare från jobbet, slänger ihop en packning och kastar sig på tåget till fel sida landet. Väl framme ställer allas våran Runis upp med husrum och nu vet jag att både Sanna och Madelene sitter på planet mellan Reykjavik och New York, hoppas de sover gott efter kaoset som blev!

Ja, vad ska man göra?! Knäppa flygbolag!! Jag bjuder tjejerna på en drink i snurrande baren som plåster på operationen!

/Jessica

ps, Om jag nån gång skulle få för mig att utveckla nåt annat än börssytem så ska jag inrikta mig på flygbolagens prissättningssystem, verkar vara helt sjuka system. För mycket jolt-cola för utvecklarna kanske?!


Bjuder på en bild från i vintras. Madelene i mitten och Sanna till höger.

Inga kommentarer: