torsdag 19 juni 2008

Tennis på Broadway

Löpte milen imorse på imponerande 45.47 trots risigt med sömn inatt. När jag kom tillbaka ner på Broadway så var det ett jäkla ståhej i hörnet Broadway/58:e gatan. Visade sig att HSBC, banken som jag och Jess använder oss av, körde ett litet tennis-jippo.
På enda sida nät stod legenden Jim Courier och på andra sidan var det lite oklart om det var Monica Seles eller Sarah Jessica Parker.

Jim Courier vann Franska Öppna två gånger och Australian Open två gånger.
Han har också gått i samma tennisskola som Superswede-Grobecker i Florida, Nick Bolleteri Tennis Academy.
Man kan tydligen gå där med olika resultat. Superswede-Grobecker var som högst rankad runt 600 i världen och kommer få stora problem att besegra lyxmannen när vi möts i nästa vecka...

Jag hann tillbaka med kameran innan de drog. Orutinerat nog tog jag tofflor på mig så jag kunde inte sätta Courier på plats. Surt.


Korsningen Broadway/58:e gatan.


En sån risig forehand hade jag inte haft några större problem mot.


Så här såg planen ut.


Lite oklart om detta är Monica Seles eller Sarah Jessica Parker. Lutar åt Seles ändå tror jag...


Han är lite lik min kusin Magnus Svalling i Persberg tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Midsommar!!/K

Anonym sa...

Tack detsamma K!