måndag 6 oktober 2008

Fotbollsmatch nummer 5 - den stora revanschen

Efter förlusten förra helgen, den första någonsin ute i Astoria, Queens, var det en revanschens dag igår söndag. Jag hade laddat bra hela veckan med löpning, intervaller, styrkepass och trapplöpning. Allt med fokus på söndagens match. Tomtarna från Gotham Wed visste nog inte vad de skulle stöta på. En riktigt laddad "Swedish Sniper" är så farligt det kan bli för kaxiga motståndare utan koll på hur man försvarar sig.

För att riktigt markera hur viktig matchen var så åkte jag ut i god tid så jag hann värma upp och stretcha lite. Matchen började 15.55 och redan 15.47 var jag på plats.

Jag har numer också blivit bra polare med domaren. Vi snackar alltid lite innan matchen. Han beklagar sig varje gång över sin rygg som tydligen är på väg att ge upp. Jag nickar medlidande och låter han snacka ur sig ett par minuter trots att det är olidligt tråkigt att stå där. Jag har dock igen det tiofalt i själva matcherna där jag bara behöver titta på honom för att han ska blåsa frispark för mig. Man kan säga att jag har lindat honom runt mitt lillfinger.

Vi började sen matchen lite trevande och jag hann missa ett par halvchanser innan vi gjorde både 1-0 och 2-0. Båda gångerna agerada Lyxmannen aka "The Swedish Sniper" framspelare. När jag sedan serverade Superswede-Grobecker toköppet mål fram till 3-0 gick det ett sus genom publiken och det mumlades "Kennet Andersson" från några håll.
Kenneth Andersson spelade ju i svenska landslaget under många år och till vardags spelade han i den italienska ligan där han ett par år såg till att den forward han spelade med vann skytteligan. Han var en majestätisk targetspelare som var grymt jobbig att möta för backarna och gav den andra anfallaren fritt fram massvis med gånger. Precis så var Lyxmannen i den första halvleken ute i Astoria.
Avslutade sen halvleken med att göra två egna kassar innan domaren blåser för halvtid. Ställningen var då 6-0.

Direkt i andra halvlek gör jönsarna från Gotham 6-1 och de blir helt till sig och tror de ska vända på steken. Lika bra att dra ner rullardinen hinner jag tänka innan jag snurrar upp ett par backar både en och två gånger och petar in 7-1 och 8-1. Gör sen 9-1 på nick vilket inte händer så ofta. Återigen drar publiken paralleller till Kennet Andersson och hans två sista mål i VM-94. Avslutar min målskörd för dagen med att helt fri lyfta bollen över målvakten fram till 10-1.
"-The curtain is closed" säger jag på svengelska till deras mittback, som inte fattar vad jag menar. Sen kliver jag av planen och låter en reserv få lira några minuter i slutet.

Vi vinner till slut med 12-1 och Lyxmannen gör 6 kassar. Hårdträningen i veckan och det faktum att jag var tidigt på plats verkar ha gjort susen. Får se om det blir lika lätt nästa vecka.
Vi har nu tre vinster och två förluster men en av förlusterna kom när vi var i Vancouver så den går inte på Lyxmannens konto.


Nummer 4 i Gotham köpte korv både en, två och tre gånger under matchen. Han förstod dock inte att rullgardinen dragits ner vid 10-1 utan försökte kämpa på. Att de aldrig fattar när de är besegrade!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Galet rolig blogg att följa.

/ 19-årig Köpingsbo som för tillfället slavar på Transcom i Kungsör ,harvar i fotbollsfyran med Munktorp och drömmer om promenader i Central Park.

Anonym sa...

Tjenare Eric P.

Kul att du gillar det som skrivs. Det mest är med sanningen överensstämmande ;)

Har själv harvat i Köping FF i massvis med år. Mött Munktorp ett par vändor. Tror jag är obesegrad på Tallåsen...

Central Park äger!! Ta dig hit så snart du bara kan!

Anonym sa...

KFF behöver förstärkning. Kan kanske vara intresserade av Kennet Andersson kopian. Det som kan ställa till bekymmer är ankomsttiden till match. Tror inte 8 min räcker. Pappsen

Anonym sa...

Fan Marta du är obesegrad mot ALLA klubbar i Västamanland och N.Y impressive!!/K

Anonym sa...

Obesegrad mot ALLA klubbar i SVERIGE, tror jag bestämt.

Lika ödmjuk som vanligt. Det har inte året i NY ändrat på iaf. Skönt!

/Hacke

Anonym sa...

KFF känns långt borta. Det skulle vara om de erbjöd mig en korv med bröd eller nåt efter varje vinst.

K: Torskade ju förra helgen så där är jag inte obesegrad längre. Kan även ha en torsk mot Arboga Södra i ett derby om jag inte missminner mig. Mot lag från Kungsör kan jag inte minnas att jag torskat ;)

Hacke: De lär inte ut ödmjukhet här i US and A!