tisdag 28 oktober 2008

Sista träningspasset innan rekordförsöket

Först, vår dator gav upp igår. Kanske ett tecken så gott som något på att det är dags att åka hemåt. Den luktar bränt och går inte längre att starta. En risig kombination när det kommer till datorer.
Men men, vi klarar oss ändå och nu slipper vi släpa den hem till Sverige. Den kan få vara kvar på Manhattan om den nu så gärna vill det.

Igår löptes sista träningspasset i Central Park inann rekordförsöket imorgon. Vi shoppade i princip hela dagen igår så uppladdningen inför träningen var inte de bästa.
Började i lugnt tempo första 2km sen bestämde jag mig för att se var jag står. Ökade farten rejält i 5km för att sen jogga ner sista 3km. Kom i mål 30 sekunder från det tidigare rekordet som ju lyder på 45.23. Det gamla rekordet kommer krossas imorgon! Allt beror på hur det känns vid vändningen och hur mycket jag kan trycka på i backarna upp till reservoaren.

Troligtvis kommer jag få bra draghjälp av en föredetta elitspelare i tennis. Inte Superswede-Grobecker utan en annan kille. Med bra draghjälp kan det bli ett par minuter under det gamla rekordet!
Stay tuned.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag är ju inte där!!

//P

Lyxmannen sa...

Du orkade inte ens 7km P så du hade nog inte varit mycket till hare på milen...

Anonym sa...

Jag håller tummarna för en bra tid!!
/v