lördag 4 oktober 2008

Hajar

Det här inlägget är inte ens nära att handla om New York. Det handlar om hajar.

Jag är fruktansvärt rädd för hajar och andra saker som kan äta upp dig i havet. Man kan ju bara se så långt under dig när du är ute och simmar så vem vet vad som lurar i havet? Jag har därför tagit för vana att aldrig simma längre ut än att jag bottnar i vatten där det teoretiskt sätt kan finnas en haj.

Vi var i Tunisien för två år. Det var jag, Fotograf-Lundin, Hacke och Outletkungen. Vi åkte dit under ramadan så inget var öppet och vi var i princip själva i Hammamet där vi bodde på 5-stjärnigt hotell och lirade golf på Citrus Golf varje dag. Både jag och Fotograf-Lundin arbetade då på Apollo så vi fick "special price" och blev behandlade som gudar när vi visade våra apolloleg.
Hur som helst så badade vi medelhavet varje dag efter golfen. Det var varmt och skönt i vattnet. Ssen en dag berättade Fotograf-Lundin om när han var på Malta och såg gigantiska vithajar som gick in dit för att para sig eller nåt i den stilen. Smart som jag är räknade jag då ut att en vilsen haj kunde irra sig ända ner till Tunisien om det vill sig illa. Efter det badade jag inte mer den veckan. Eller jag höll mig där jag bottnade. Det är nånstans där jag ligger när det gäller rädsla för hajar. På gränsen till att jag borde söka för det.
Anledningen till detta inlägg är bilden jag hittade på The World Wide Web idag.

Nu drar vi till Upper West Side för lite middag med en broder till mig och hans arbetskollega...


Jag undrar vad killen i kanoten tänker?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! :-D Den där bilden var verligen kul(eller fullkomligt fasansfull om man nu väljer att se det från ett annat håll)! Snacka om "living on the edge"! :-D

Ett oerhört underhållande inlägg som inte alls handlade om New York, och vad säger det oss alla..?(apropå fortsatt bloggande);-)

Som svar på din fråga från tidigare om vad vi tänkt hitta på i New York denna gång får jag väl lov att säga att det är rättså öppet än så länge. Vi har två saker säkert inplanerade och det är att se NY Rangers förhoppningsvis vinna i Madison Square Garden samt att se The Christmas Spectacular Show i Radio City Hall. Sen försöker vi nog gå ut och äta en äkta Thanksgiving Dinner och lite sånt, kanske kolla när de tänder granen vid Rockefeller, åka lite skridskor nånstans kanske? :-) Gudstjänst i Harlem och Amateurs Night hade vi också tänkt oss faktiskt, så det var extra kul att läsa att ni varit där och att det var kul! Tänkte se om det går att få biljetter till nån Daytime Television Show, hade kanske varit kul att se hur en sån funkar bakom kulisserna. Sen är det ju promenerandet omkring i olika stadsdelar som nästan är bäst...upptäcka en massa kul butiker som man bara måste in och kika i! :-D /Susanne

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3453432.ab

här har du en som inte fattat att han är ute på djupt vatten.

/VZ

Anonym sa...

Sen att det var nät runt hela stranden där alla turister badade gjorde inte Lyxmannen tryggare. Jag försökte få med honom ut till kanten av nätet för att dels få en simtur och dels kolla så att nätet var fast förtöjda i de bojjar som höll nätet uppe. Men icke!! Marta kunde knappt få vatten över anklarna innan han fick hajpanik. Det är knappt stackarn kan bada badkar.

/Hacke

Anonym sa...

Men snälla VZ, den där bilden och liknande har varit ute på nätet länge och de är alla fejk... photoshop vettu. Någon juniorjournalist som gått på bluffen antar man....

Anonym sa...

Låter som ett fullspäckat schema Susanne. New York i full julpyntning vilket det säkert är när ni är här är supertrevligt!!
Amateur Night var trevligt!

Såg den VZ, inte så skoj. Därför jag inte badar.

DU har rätt i de mesta Hacke, kan inte säga emot denna gång.

Anonym: Allt som står på The WWW är väl sant?? ;)