tisdag 14 oktober 2008

Lyxmannen goes moviestar - del 4

Jag har nu ringt Stephanie. Samtalet gick ungefär så här:
-Hi Martin, let me get Fay for you. Jag får sen prata med Fay som verkar vara nån överkocku på castingfirman.
-Martin, the directors really liked you and want to introduce you to the client. But there might be an issue with you not having a Working Visa. Can you get all the papers together this week? Hon har alltså inte förstått att jag inte arbetat i USA. Hon vet bara om att jag varit i New York i 14 månader och antar väl att jag arbetat. Ett felaktigt antagande.
-I can´t get the papers this week. But the money is really not an issue here. I could work for free.
-This is a big, nationwide commercial, so they want to do everything by the book.
-Hmm, ok.
-Let me talk to the producers and get back to you.
-Ok.

Det som såg så ljust ut imorse. Jag cruisade i en skön nedförsbacke mot evig berömmelse. Nu är det en brant jävla backe uppför. Det ser så becksvart ut.
Hoppet är väl det sista som överger en och jag har inte hört nåt ifrån dem ännu så kanske diskuterar "the directors" med "the producers" och säger:
-We need this guy badly. He´s the best we´ve ever seen. Fuck working visa! Eller det är så jag hoppats att tongångarna går. Jag var ju så JÄVLA nära!!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Dina fans här hemma hejar på dig!!! :)

(kul att din moster håller med mig förresten! Hon kanske också tror att jag är Jess syster :D )

/Susanne

Lyxmannen sa...

hehe, skönt med stöd hemifrån!!

Min moster kanske blandar ihop dig med Jess syster, jag gjorde det ju ett bra tag ;)

Får man fråga vad du arbetar med? Du är den enda som är uppe efter 24:00 i Sverige...

Anonym sa...

Måste väl finnas tusen exempel på pers som inte vill bli besudlade av pengar för ett framträdande i en commercial. Vad skulle Dalai L eller Dolph L gjort?

Be dem skänka gaget till offren för nån katastrof, typ Wall Street.

Anonym sa...

Håller tummarna, det kan gå vägen.... :-D
//
Frenka

Anonym sa...

Ta hit numret!! Så ska jag ta å prata allvar med dom.Tro att man ifrågasätter en svensk skådespelare? Fan, har dom fått storhetsvansinne.När de ringer tillbaka,så börja med att säga att det kan ev kört ihop sig, då du ska på ett film jobb.Dra till med något stort bolagtyp Miramax. Om du mot all förmodan Inte skulle få det. Så kommer de tro att de gjort en miss och du vinner;-) /K

Anonym sa...

Kan inte Carat New York hjälpa dig...

/Ström

Anonym sa...

Kolla med Jessicas arbetsgivare i New York. Dom kan kanske ordna ett 24 tim arbetstillstånd. Wall Street behöver all god PR i världen efter finanskrisen. Tänk dej sen rubrikerna i USA. Svensk lyxman fixar krisen i USA. Pappsen

Anonym sa...

money never sleeps

Lyxmannen sa...

Många bra tips måste jag säga. Skulle behövt dem igår...

Det där med charity hade ju varit genialt. Att jag kan arbeta och skäna pengarna till bröstcancer eller nåt. Det hade nog smält deras hjärtan. Bra idé!

Det där med Carat New York är inte heller så dumt. Känns som Mats är skyldig mig ett ANTAL tjänster!!

Nu drar jag o shoppar..

Anonym sa...

tja !
grymt skon blogg me en skon lirare! synd att jag inte hittade den tidigare da du snart drar tillbax t swe va? jag flyttade hit for 4 man sedan, gick & gifte mig har i stan! njutar mest hel dagarna m en javla massa golf mm & e nu faktiskt pa vag in & ska se lite skon championsleaugefotboll sa sla en pling om du e sugen pa att haka pa & ta en bira! satter mig i bilen om 10 min!
cribba9144396378 tjaba!!

Lyxmannen sa...

tja Cribba!
Jag såg ditt meddelande här men vi hade en nissa som skulle komma till lgheten vid 15.16 men kom först efter 16.
Bra match?
Vad gör du i staterna?
Var bor du?
Är det en Lyxman till månne?? :)