söndag 19 oktober 2008

V Gästbloggar

Vill passa på att tacka Jess och Lyxmannen för den här veckan! Det är få som är så gästvänliga och tar emot med öppna armar som Jess och Lyxmannen. Själv skulle jag få lite panik över hur stökigt det blir när man bor 6 pers i en 2:a i en vecka. Men det är ingenting som drabbat värdparet.

För att ge er en liten bild av hur det är att leva med Jess och Lyxmannen en vecka så kommer här några citat.

Innan frukost (pratar man inte med Jess i onödan):
V: God morgon! Dags att vakna. Jag har fixat frukost.
J: Öhhhh. Jag sover. Släck.

Framför TV:n en vanlig kväll:
V: Får jag dosan så kan jag zappa lite
J: Skojar du? Det är ju semifinal. (Vi tittade inte ens på sport. Vi tittade på baseball)

Igår eftermiddag:
V: Ska vi hitta på något kul ikväll?
J: Absolut. Bara jag är hemma till kl 19, då börjar hockeyn.

Jess var lite osäker på ett inköp:
Jess: Nja jag vet inte, det är mycket pengar
Lyxmannen: Skit i pengarna! Du kommer inte sakna dem. Det har jag aldrig gjort.

Att ha med Lyxmannen på stan om du ska shoppa kan jag verkligen rekommendera. Han är perfekt att ha med om man vill spendera pengar och komma hem med något riktigt snyggt. Finns få som är så supportiv vad gäller exklusiva inköp som Lyxmannen.
Kanske sadlar han någon dag om till personal shopper?!

När jag nu fått chansen att uttala mig på den välbesökta bloggen så skulle jag vilja passa på att förklara det här med namnet Stress V. Det är inte så att jag stressar. Har i princip aldrig stressat upp mig. Däremot är jag rätt effektiv (för att säga det själv) och kan lätt ha många järn i elden. Har jag bestämt en tid så håller jag den. Finns det lite tid över så sitter jag inte bara av den utan ser till att få ut något av den. Detta kan lätt uppfattas stressigt för dem i omgivningen som inte är likadana...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en hårfin skillnad mellan effektiv och stressig. Framförallt är skillnaden hårfin vid 07.00 på morgonen.