onsdag 29 oktober 2008

Flyttkaos

Det är rörigt här på 56:e gatan för tillfället. Vi har kastat en tio kassar med grejer och mer ska bort. En del ska med till Sverige och en del ska skänkas till vänner och bekanta.
Jag är inte så orolig över mina saker, de kommer jag lätt få ner i de två väskor jag blivit tilldelad av flyttgeneralen Jess. Jag är mer orolig över hur hon ska få med sig de 793 olika artiklar som har belamrat badrummet det senaste året. Jess grymtar bara och säger:
"-Det är inga problem" man ser tydliga tecken på att hon är släkt med en viss Börje Axelsson...

Inatt blir sista natten i lägenheten som vi huserat i sen förra sommaren. Blir lite vemodigt att lämna igen nycklarna och aldrig mer få hänga på den sköna balkongen. Men livet går vidare och Lyxmannen har stora uppgifter framför sig så ingen tid till vila eller eftertanke.

Vi ska bo nere på Wall Street resten av veckan så vi avslutar "in style". Jag ska köpa och sälja ofantliga mängder aktier och käka dyra luncher i slips och kostym. Det ser vi fram emot.

Nu blir det en repa på stan för att fixa lite sista-minuten-shopping.


Det är kassar och skit, kläder och tvätt, böcker och kvitton till förbannelse.

4 kommentarer:

Familjenspel sa...

Oooh jag förstår att det är vemodigt... längtar tillbaka varje dag och vi var där i 14 dagar.. så jag kan förstå er.. Är lägenheten hyrd möblerad eller har ni massa möbler att sälja?

Anonym sa...

Lägenheten är hyrd utan möbler så vi måste göra oss av med allt på ett eller annat sätt. Lite meckigt men också mycket enklare än tex i Sverige där man ju måste köra sakerna till tippen.

Anonym sa...

Ang er myntbestyr....Nu kom allt snål-oves finfina bidrag väl tillpass. hahahahhahahah

/a.et

Anonym sa...

De blev superglada åt dina tre quarters som vi givetvis skänkte och inte växlade in...