lördag 4 oktober 2008

Nygård fashion

Det här inlägget är ungefär 75ggr roligare om man har någon sorts anknytning till metropolen Köping, Västmanland.
Det finns ett område i Köping med en majoritet invandrare, Nygård. Det har kanske oförtjänt fått ett lite risigt rykte. Det var hur som helst ganska kul när vi såg affären på bilden nedan för ett tag sen.
Bilden är tagen av Emi Hendenström som ju var här för bara ett par veckor sen.

Det är som att en butik skulle heta Tensta Fashion. Inget ont om Tensta men ni förstår liknelsen kanske. Eller så är det bara jag som ler lite för mig själv och tycker att bilden var kul.


Nygård Fashion - nu på Manhattan

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker i och för sig att dyr ghettowear, bling-bling, kan kallas för fashion. Och i Tensta bor många somalier som ständigt går i kostym.

Men vad är Nygård Fashion, och vad gör det på Manhattan? Vilken adress? Hittade inget på Google.

Anonym sa...

Tja Daniel. Det är Peter Nygård som har nån kedja med kläder som han kallar Nygård Fashion. Skulle tippa på att han har förfäder som utvandrade från Sverige eller nåt grannland.

Några nya idéer på gång förresten?

Unknown sa...

Aha, svenska FÖRFÄDER. Jag har svårt att tänka mig att Pagrotsky skulle ha velat kalla den där affären för ett exempel på svensk form a la 2000-talet.

När jag får idéer så skriver jag dem direkt...

Anonym sa...

peter nygård är finne

Unknown sa...

Det förklarar saken.