måndag 6 oktober 2008

Jag är hos Superswede-Grobecker idag

Idag har jag förlagt mitt kontor till Superswede-Grobeckers paradvåning. Han spelar poker. Jag mailar lite viktiga mail, bloggar och rensar bilder från datorn. Vi bryter av med att se filmen Hancock på hans 46 tums tv. Vi dricker lite kaffe och diskuterar pokerhänder. Han bjuder på chips och sen tar vi en kaffe till. Det är som en dag på vilket kontor somhelst. En helt vanlig måndag i oktober.

Nu har jag varit här i fem timmar. Dags att dra hem och ta emot Jess som efter en lång och hård arbetsdag kan behöva lite mat magen. Den står jag för idag. Svenska pannkakor med vispgrädde och jordgubbssylt.

Ni har säkert sett bilder från hans våning förut men här kommer några fräscha. 57:e våningen är det.


Här ligger Superswede-Grobeckere och smsar medan jag fixar med Hancock.


Där ser man Chrysler building och hela midtown.


Empire i en härlig eftermiddagssol. Han har en fördjävla schysst våning måste man säga.

5 kommentarer:

Mallis in real life sa...

Ja, vad kan man säga. Sämre kan man bo. Skulle nog inte våga titta ut genom fönstret...*iiiiiiii*

Vädret ser kanonfint ut.

/Mallis

Anonym sa...

Det har varit grymt skönt väder ett par dagar nu även om det varit mellan 12-15 grader varmt bara.
Löpte i Central Park igår och det vat helt perfekt väder!!
Nu är det bara 5 grader ute men det blir alltid varmare när solen tittar fram.

Anonym sa...

Vilken fantastisk utsikt! Blir man van och blasé i längden tro..? Har svårt att tänka mig att vakna upp till de där vyerna varje dag...skulle nog tro att jag var kvar i John Blunds Rike. :-)

/Susanne

Anonym sa...

Jag skulle inte säga att det blir blasé, det är för bra för det men visst vänjer man sig lite.
Jag måste dock alltid stå i fönstret tio minuter varje gång jag kliver in i hans lägenhet.
Folk brukar iofs stå på vår balkong ett bra tag också när de kommer och hälsar på oss ;)

Anonym sa...

Jag tänkte faktiskt skrivit tidigare att er utsikt ju inte direkt är fy skam den heller...men så tänkte jag att du väl börjar tröttna snart på mina superlativ ;-) Verkar förresten vara en betydligt kyligare höst i NY i år? Minns att vi hade en hel del svettiga höstdagar förra året i slutet av oktober...kanske blir snö när vi kommer dit i nov-dec!

/Susanne