fredag 10 oktober 2008

Lyxmannen goes moviestar

Idag kan ha varit starten på något mycket stort. Inom kort kan Lyxmannen vara känd inte bara i Köping eller genom denna blogg utan i hela US and A.

Var på casting idag för andra gången sen vi åkte över. Förra gången var det ju bicykleta-casting som gick sådär. Troligtvis gav jag ut fel nummer för de hörde aldrig av sig...
De ska spela in en reklamfilm med Conan O´Brien inför Superbowl-finalen och behövde en svensk man över 25 år. Jag är både svensk och över 25 år så jag uppfyllde alla deras krav.

När jag kom till lokalen så stod det lite andra svenskar där också. Vi fick börja med att fylla i några blanketter om oss själva. Jag kunde bara fylla i mitt namn. Resten, såsom social security-nummer, namn på din agent, bröstmått, midejmått och annat hade jag ingen aning om. Redan här hamnade jag på efterkälken misstänker jag.
Fick sen gå in i ett rum som var riggat som en bar. Där skulle vi dra några oneliners som vi fick på papper. Det var en helt osammanhängande fras på svenska, samma fras fast på engelska och sen fick man svamla fritt.
Det stod alltså ett par personer och tittade kritiskt på det du gjorde, en filmkamera spelade in minsta stakning, ett par strålkastare i ansiktet och varmt som tusan. Allt detta tillsammans gjorde att en viss tunghäfta infann sig. Sen är man väl ingen skådespelare heller direkt. Åtminstone inte utan ett par groggar i kroppen. Jag dansar aldrig nykter ska ni veta.

Återigen ska det nog tyvärr väldigt mycket till om vi får se Lyxmannen i halvtid i Superbowl. De ska höra av sig till den/de lyckliga under måndagen om man blir utvald. Men som de säger, hoppet är det sista som överger människan. Jobba Lyxmannen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Faan så orutinerat, dansar man aldrig nykter. Så går man definitivt Inte nykter på en casting. Men du har ju i alla fall utseendet! Gjorde själv samma misstag för ett gäng år sedan när jag blev uttagen bland de 100 sista till Farmen Afrika.... Lite alkohol där och man hade vart gjuten ;-)/K

Anonym sa...

hahaha
var du med på castings för Farmen Afrika?? Sjukt kul faktiskt.
Du kanske ska söka till nya Robinson?

Anonym sa...

Tror jag hade gjort succé om jag hade kommit me ;-) Lite lurigare nu när man sitter med hela Svensson köret(dock aldrig husvagn)!!/K