onsdag 22 oktober 2008

Lyxmannen och Nicklas Lidström

Jag läser på Aftonbladet att kronan rasar mot dollarn. Svenskar får ställa in sina resor till New York och krisen är total i ett skakigt Sverige med höga boräntor och annat som ställer till det.
Jag läser också om Nicklas Lidström som "tjänar" 16miljoner om året på att kronan försvagas. Nu är det inte bara Nick Lidstrom som vinner på detta, även Lyxmannen tjänar sina pengar i dollar och kan för sitt liv inte förstå vilken kris det är som folk pratar om. Det är fina tider för en man som tänkt sig lite "last minute shopping" innan han lämnar för Sverige. Om dollarn bara masar sig upp till 8.50 innan veckan är slut kan det nog bli ett besök i Gucci-butiken på 5th avenue....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag supportar till fullo ett gucci-köp i dessa dagar! Go dollarn!!
/v

Lyxmannen sa...

bra V! Vi kompletterar varandra så sjukt bra. Kanske ska vi börja göra räder i Sthlm tillsammans!! Skit i de andra bromsklossarna ;)

Jessica sa...

Så länge ni gör era shoppingrundor i Stockholm har jag inget att invända eftersom du förhoppningsvis kommer att tjäna dina egna pengar i Sverige min älskade lyxman! :)

Mallis in real life sa...

Skulle aldrig få för mig att ställa in nån resa. När jag var i USA på 90-talet en gång var dollarn nästan uppe i 10 spänn.

Äta och shoppa måste göras ändå så varför inte i en av världens bästa städer.

/Mallis

Lyxmannen sa...

Helt rätt Mallis! Du har väl för övrigt valutasäkrat lite dollar? ;)

Anonym sa...

hvorfor ikke:)